05:31 04 Augusts 2020
Tiešraide
  • USD1.1726
  • RUB86.6018
Pasaulē
Saņemt īso saiti
26

Organizācijā atzīmēja, ka Baltijas republikas varēja rīkoties savādāk – pieprasīt redakcijas neatkarības garantijas.

RĪGA, 11. jūlijs – Sputnik. Starptautiskā organizācija "Reportieri bez robežām" (RSF) nosauca Latvijas un Lietuvas RT retranslācijas aizliegumu, kā arī aizliegumu attiecībā pret aģentūru Sputnik par "ļaunprātīgu ES sankciju politikas izmantošanu", vēsta Sputnik Lietuva ar atsauci uz organizācijas paziņojumu.

RSF nosodīja Baltijas valstu rīcību un atzīmēja, ka ES sankcija nav likumīgs vai piemērots instruments "Krievijas propagandas" apkarošanai.

"Lai arī ir likumīgi aizsargāt un virzīt neatkarīgas un drošas ziņu reportāžas, RSF izskata šīs slēgšanas kā ļaunprātīgu ES sankciju politikas izmantošanu. Mediju aizliegšana vai slēgšana nav daļa sankciju, kuras tika pieņemtas pret [mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektoru Dmitriju] Kiseļovu," teikts paziņojumā.

Organizācijā piebilda, ka aizlieguma vietā Baltijas valstis varēja pieprasīt no visiem medijiem redakcijas neatkarības garantijas. Likumīgu saistību neizpildīšanas gadījumā viņi "drīkst piemērot likumīgas sankcijas ar tiesas kontroles nosacījumu, kas tiks noteikts".

"Vienādu prasību noteikšana visiem masu medijiem (neatkarīgi no to izcelsmes valsts) ļauj izvairīties no atbildes pasākumiem no valstu puses, kuras veic informācijas karus," uzsver RSF.

Kā jau iepriekš stāstījām, trešdien Lietuvas Radio un televīzijas komisija (LRTK) paziņoja par piecu RT telekanālu retranslācijas aizliegumu valstī - RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary.

Iepriekš telekanālu RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV retranslāciju aizliedza Latvija, kura turklāt aicināja ES valstis rīkoties analoģiskā veidā. Gan Viļņa, gan Rīga argumentēja savu lēmumu ar to, ka telekanālus vada mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs, pret kuru ir spēkā Eiropas Savienības sankcijas.

Taču Kiseļovs ir mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors, kamēr RT vadītāja ir Margarita Simoņana, pret kuru nav ieviestas nekādas ES sankcijas. Arī pret mediju grupu "Rossija segodņa" nav ieviestas nekādas sankcijas. Šīs kompānijas ir divas atsevišķas juridiskas personas, šī informācija ir sen zināma un ir publiski pieejama.

Krievijas ĀM oficiālā pārstāve Marija Zaharova paziņoja, ka Baltijā ir manāmi cirkulējoši pasākumi attiecībā pret Krievijas medijiem. Pēc viņas sacītā, Baltijā arvien sliktāk slēpj savu apsēstību ar rusofobiju un nolūkus jebkādos veidos atbrīvoties no Krievijas informatīvās klātbūtnes savā mediju telpā.

Pēc temata

Simoņana komentēja Igaunijas vēlmi aizliegt telekanālu RT
Eksperts: RT var vērsties tiesā aizlieguma Latvijā un Lietuvā dēļ
RT retranslācijas aizliegums: Rietumi aizmirsuši, kā strādāt pret Krieviju
KF piedāvāja uz RT un Sputnik aizliegšanu Baltijas valstīs atbildēt ar sankcijām
Tagi:
vārda brīvība, Sputnik, RT

Galvenie temati