22:30 08 Maijs 2021
Tiešraide
  • USD1.2059
  • RUB89.4671
  • RUB89.4671
Krievijā
Saņemt īso saiti
68

Dokumentos, kas nākuši dienas gaismā informācijas noplūdes rezultātā, vairāki apakšuzņēmēji piemin Baltijas medijus sakarā ar virkni projektu, ko finansē un pārvalda Lielbritānijas ĀM.

RĪGA, 22. februāris – Sputnik. Maskava gaida Londonas reakciju jautājumā par dokumentu noplūdi, kas atklāja britu propagandas darbību, paziņoja Krievijas Ārlietu ministrijas oficiālā pārstāve Marija Zaharova.

"Tīmeklī noplūduši Ārlietu ministrijas dokumenti par to, ka Lielbritānijas valdība ar starpnieku palīdzību finansiāli atbalsta un manuāli vada dažādu informatīvo izdevumu darbu, kā arī izveidojusi ietekmes aģentu tīklu sociālo tīklu krievvalodīgajā segmentā," Zaharova atklāja savā lapā Facebook.

Viņa piezīmēja, ka britu uzmanības centrā bijuši tādi izdevumi, kā "Meduza" un "Mediazona", un pieejami simtiem dokumentu, kas atklāj Londonas propagandas mašīnas darbību.

"Aizgūtnēm lasām un gaidām Londonas reakciju. Ja nu tā pēkšņi nav patiesība. Bet izteikties nāksies – miljoniem mārciņu izšķiesti slepenām informatīvām kampaņām," uzsvēra Krievijas ĀM pārstāve.

Londonas apakšuzņēmēji Baltijas ligzdā

Savukārt RT atzīmēja, ka hakeru grupas Anonymous publicētie iekšējās lietošanas dokumenti, kas, domājams, pieder Apvienotās Karalistes Ārlietu ministrijai, atklāj mērogus, kādos rit Britānijas darbība ar mērķi "vājināt Krievijas valsts ietekmi". Šiem mērķiem tiek izmantoti krievvalodīgie Kremlim naidīgie mediji un blogeri.

Ar starpnieku palīdzību Londona atbalsta dažādu informatīvo izdevumu, piemēram, "Meduza" un "Mediazona" darbību, norāda RT.
Operācija ar finansējumu miljoniem mārciņu vērtībā organizēta, lai aktivizētu Krievijas valsts negatīvu attēlojumu gan Krievijā, gan aiz tās robežām. Publicētie dokumenti parāda, ka britu valdība meklējusi algotņus, kuri varētu slepus iejaukties Krievijas mediju un civilās sabiedrības darbā dažādos līmeņos.

Viens no uzņēmējiem, kompānija "Zinc Network", stāsta, ka turpina "auditorijas segmentēšanu un tēmētu atbalsta piesaistīšanu diviem vadošajiem neatkarīgajiem Krievijas medijiem - "Meduza" un "Mediazona". Dokumentos, ko iesniedzis vēl viens apakšuzņēmējs – "Albany", krievvalodīgais interneta izdevums "Meduza" ar galveno mītni Rīgā pieminēts kopā ar ETV+, Latvijas LTV, Lietuvas LRT, Re:Baltica un citām krievvalodīgajām platformām kā potenciālajiem "ilgtermiņa partneriem", kam var finansēt un attīstīt "jaunas programmas".

Zinc konstatēja, ka "Meduza" un "Mediazona" trūkst pieredzes un instrumentu efektīvam darbam, un informēja, ka strādā šajā jautājumā.

Apakšuzņēmējs organizē "iknedēļas seminārus izdevumu speciālistiem", "lai izdarītu nepieciešamos grozījumus redakcijas un komerciālajā stratēģija" un "veidotu kopēju pieeju tēmu apgaismošanā".

Zinc Network (iepriekš pazīstams kā "Breakthrough Media") ir veterāns Lielbritānijas valdības finansētajās slepenajās informatīvajās kampaņās Lielbritānijas un ārzemēs. Viena no programmām, kam pieteicies Zinc, ir "Neatkarīgo mediju atbalsts Baltijas valstīs". Publicētajos dokumentos Ārlietu ministrija izklāsta savas prasības saistībā ar projektu, kā arī sniegtas nianses, ko apakšuzņēmēji uzzināja tikšanās laikā 2018. gada jūnijā.

Tikšanos vadīja Lielbritānijas ĀM Dezinformācijas apkarošanas un mediju attīstības apakšnodaļas vadītājs Endijs Praiss. Viņš runāja par paralēlu operāciju "Austrumu partnerības" valstīs. Viņš atklāti paziņoja, ka projekts, kam 2018.-2021.gg. plānots iztērēt līdz sešus miljonus mārciņu, tiek īstenots ar mērķi "vājināt Krievijas valsts ietekmi".

Praiss brīdināja klātesošos no "darbības nesankcionētas publiskošanas" un atzīmēja, ka "drošības apsvērumu dēļ" daži piegādātāji "nevēlēsies saistīties ar Lielbritānijas ĀM". Valsts apraides sponsorēšana tika uzskatīta par vienu no "vieglas uzvaras" metodēm, īstenojot ilgtermiņa programmas mērķus.

Pēc temata

Krievijas mediju vajāšana Latvijā – sauciens pēc palīdzības
Krievijā sodīs par sankcijām pret Krievijas medijiem
LKS: žurnālistu vajāšana ir krievu mediju iznīcināšanas stratēģijas daļa Latvijā
Tagi:
mediji, Krievija, Ārlietu ministrija, Lielbritānija

Galvenie temati