11:14 20 Oktobris 2020
Tiešraide
  • USD1.1785
  • RUB91.4401
Krievijā
Saņemt īso saiti
54

KF ĀM aicina starptautiskās organizācijas novērtēt Rīgas lēmumu par RT kanālu izplatīšanas aizliegumu sakarā ar to neatbilstību Latvijas politiskajām un tiesiskajām saistībām.

RĪGA, 3. jūlijs – Sputnik. Septiņu RT telekanālu translācijas aizliegums Latvijā ir sašutumu raisošs un prettiesisks solis, KF aicina starptautiskās organizācijas novērtēt, cik lielā mērā šāds lēmums atbilst Rīgas politiskajām saistībām, paziņoja KF ĀM oficiālā pārstāve Marija Zaharova, vēsta RIA Novosti.

Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome 30. jūnijā paziņoja par septiņu RT telekanālu translācijas aizliegumu Latvijā sakarā ar to, ka tie it kā pieder mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektoram Dmitrijam Kiseļovam, pret kuru ir ieviestas Eiropas Savienības sankcijas. Tika aizliegti telekanāli RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV.

Taču atvērtos avotos viegli var atrast informāciju par to, ka Kiseļovs ir mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors, savukārt RT vadītāja ir Margarita Simoņana, pret kuru nav ieviestas nekādas ES sankcijas. Šīs kompānijas ir divas atsevišķas juridiskas personas.

KF ĀM oficiālā pārstāve Marija Zaharova, komentējot Latvijas regulatora lēmumu, nosauca šādu rīcību par sašutumu raisošu un prettiesisku. Pēc diplomātes sacītā, Rīgā, acīmredzot, pieņēma lēmumu par RT telekanālu aizliegšanu, būdami nekompetenti juridiskos jautājumos.

"Ceram, ka šo sašutumu raisošo un prettiesisko rīcību Latvijas puse ir veikusi tikai atbildīgo iestāžu nekompetences iemesla dēļ, kuras nespēja tikt skaidrībā ar to, ka Dmitrijs Kiseļovs nekādā veidā nav saistīts un nekad nav bijis saistīts ar to, par ko Rīga tagad paziņojusi. Gribētos izskaidrot mūsu kolēģiem, ka šīs struktūras juridiskais statuss ir autonoma nekomerciāla organizācija, to vada Simonjanas kundze," sacīja Zaharova.

Viņa atgādināja ka Maskava jau vairākkārt pievērsusi starptautiskās sabiedrības uzmanību informācijas telpas tīrīšanai Latvijā, krievvalodīgo iedzīvotāju diskriminācijai un centieniem izstumt krievu valodu no valsts informācijas telpas. Zaharova kārtējo reizi aicināja profila starptautiskās organizācijas "pakļaut oficiālās Rīgas lēmumu rūpīgai juridiskai ekspertīzei attiecībā uz tās atbilstību Latvijas politiskajām un tiesiskajām saistībām vārda un viedokļu paušanas brīvības, kā arī brīvas piekļuves informācijai nodrošināšanā".

RT ir Krievijas diennakts informatīvais telekanāls, kurš tika izveidots 2005. gadā translācijai ārzemēs. Tas raida angļu, arābu, spāņu un franču valodā.

Kā jau rakstīja Sputnik Latvija, tā nav pirmā diskriminācijas izpausme attiecībā uz Krievijas medijiem Baltijas valstīs. No 1. janvāra Igaunija faktiski ir aizliegusi Sputnik redakcijas darbu Tallinā, piedraudot darbiniekiem ar kriminālvajāšanu. Latvijā Sputnik darbiniekiem tiek radīts spiediens ne tikai "sarunu" veidā ar specdienestu pārstāvjiem, bet arī ar neformālu aizliegumu atvērt bankas kontus.

Pēc temata

KF vēstniecība ASV atbildēja uz Pentagona apsūdzībām pret RT un Sputnik
Krievijas pastāvīgais pārstāvis EDSO: izbeidziet politisko cenzūru Latvijā
"Mēs no sirds pasmējāmies": Kiseļovs aicina Latviju nekavējoties atjaunot RT apraidi
Dombrovskis izskaidroja, kur slēpjas manevru jēga saistībā ar RT aizliegšanu Latvijā
Tagi:
vārda brīvība, mediji, Zaharova, RT

Galvenie temati