14:38 15 Jūlijs 2020
Tiešraide
  • USD1.1375
  • RUB80.8370
Krievijā
Saņemt īso saiti
163

Lēmums aizliegt RT Latvijā uz viltus ziņojumu pamata ir ar rusofobiju aptumšoto Latvijas varasiestāžu muļķīguma rādītājs, uzskata mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs.

RĪGA, 1. jūlijs – Sputnik. Latvijas varasiestādēm bez vilcināšanās ir jāatjauno RT apraide Latvijā, jo tā aizliegšana valstās uz viltus informācijas par Dmitrija Kiseļova saikni ar šo telekanālu, uzsvēra pats Kiseļovs, vēsta RIA Novosti.

Iepriekš Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) paziņoja par septiņu RT telekanālu translācijas aizliegumu Latvijā. Pamatojot šo aizliegumu, NEPLP atsaucās uz to, ka RT atrodas Dmitrija Kiseļova "faktiskā kontrolē", pret kuru Eiropas Savienībā ir ieviestas sankcijas.

Telekanāla RT birojs Maskavā, foto no arhīva
© Sputnik / Илья Питалев

Kiseļovs ir Starptautiskās informācijas aģentūras "Rossija segodņa" ģenerāldirektors, un viņam nav nekāda sakara ar RT. "Rossija segodņa" un RT ir divas atsevišķas juridiskas personas, un informācija par to ir brīvi pieejama.

Tādēļ Dmitrijs Kiseļovs uzskata Latvijas mediju regulatora lēmumu par smieklīgu un spilgti demonstrē to cilvēku neinformētību, kas to pieņēma.

"Mēs no sirds pasmējāmies par šo paziņojumu, Latvijas varasiestādes elementāri nonāca neveiklā situācijā. Taču, ja runājam nopietni, tad viņu izteiktajam aizlieguma pamatam nav nekādas juridiskas jēgas, tādēļ Latvijai nekavējoties jāatgriež RT apraide ēterā un jāatvainojas mūsu kolēģiem," uzsvēra Dmitrijs Kiseļovs.

Kārtējais gadījums

RT aizliegumu Latvijā komentēja arī Krievijas Žurnālistu savienībā – organizācija vērsīsies Starptautiskajā Žurnālistu federācijā sakarā ar šo situāciju, vēsta RIA Novosti.

Krievijas Žurnālistu savienības vadītājs Vladimirs Solovjovs atzīmēja, ka šāds NEPLP lēmums ir nožēlas vērts.

"Šis ir kārtējais vārda brīvības un informācijas izplatīšanas brīvības pārkāpuma gadījums," uzskata Solovjovs.

Viņš atgādināja, ka diskriminējošie pasākumi attiecībā pret Krievijas medijiem Baltijas valstīs tiek rosināti sen un regulāri, un šiem gadījumiem ir jāpievērš žurnālistu tiesībsargājošo struktūru uzmanība starptautiskā līmenī.

Par neapšaubāmu Krievijas mediju diskrimināciju RT aizliegumu Latvijā nosauca arī Krievijas Žurnālistu savienības sekretārs Timurs Šafirs.

"Oficiālais pamatojums šādam lēmumam, tieši tāpat kā aicinājumi citiem ES valstu mediju regulatoriem rīkoties līdzīgā vaidā izraisa tikai un vienīgi neizpratni un jautājumus par to, cik stipri atšķiras vārdi par uzticību žurnālistikas brīvības principiem un to praktiskais pielietojums Latvijā," atzīmēja Šafirs.

Kā jau rakstīja Sputnik Latvija, tā nav pirmā diskriminācijas izpausme attiecībā uz Krievijas medijiem Baltijas valstīs. No 1. janvāra Igaunija faktiski ir aizliegusi Sputnik redakcijas darbu Tallinā, piedraudot darbiniekiem ar kriminālvajāšanu. Latvijā Sputnik darbiniekiem tiek radīts spiediens ne tikai "sarunu" veidā ar specdienestu pārstāvjiem, bet arī ar neformālu aizliegumu atvērt bankas kontus.

Tagi:
Dmitrijs Kiseļovs, Krievija, NEPLP, RT

Galvenie temati