16:05 25 Novembris 2020
Tiešraide
  • USD1.1865
  • RUB90.1119
Latvijā
Saņemt īso saiti
113

Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome aizliedza septiņu RT grupas kanālu izplatīšanu Latvijā un aicināja citu ES dalībvalstu mediju regulatorus izdarīt to pašu.

RĪGA, 30. jūnijs — Sputnik. Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome nolēma aizliegt Latvijā RT grupas kanālu retranslēšanu, pamatojoties uz ES personālām sankcijām pret Dmitriju Kiseļovu. Par savu lēmumu NEPLP paziņoja Twitter vietnē.

"Saņemot informāciju, ka ES sankcijām pakļautā Dmitrija Kiseļeva faktiskā kontrolē ir ietekmīgākais Kremļa propogandas (ortogrāfija saglabāta – red.) kanāls RT (Rossia Today), NEPLP nolēmusi aizliegt septiņu RT grupas programmu izplatību Latvijā. Aicināsim arī citus ES mediju regulatorus darīt to pašu," raksta padome.

Runa ir par septiņu TV kanālu aizliegšanu: RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV.

Lēmums stājas spēkā no pieņemšanas brīža līdz brīdim, kad Dmitrijs Kiseļovs tiks izslēgts no ES sankciju saraksta.

Kā jau rakstīja Sputnik Latvija, tā nav pirmā diskriminācijas izpausme attiecībā uz Krievijas medijiem Baltijas valstīs. No 1. janvāra Igaunija faktiski ir aizliegusi Sputnik redakcijas darbu Tallinā, piedraudot darbiniekiem ar kriminālvajāšanu. Latvijā Sputnik darbiniekiem tiek radīts spiediens ne tikai "sarunu" veidā ar specdienestu pārstāvjiem, bet arī ar neformālu aizliegumu atvērt bankas kontus.

Lietuva mēģināja bloķēt portālu Sputnik Lietuva, tā galvenais redaktors Marats Kasems tika izraidīts ārpus republikas, aizbildinoties ar "nacionālo apdraudējumu". Varasiestādes aizliegušas žurnālistam iebraukšanu valstī uz pieciem gadiem.

Tagi:
RT, Latvija, NEPLP

Galvenie temati