17:57 10 Aprīlis 2021
Tiešraide
  • USD1.1888
  • RUB91.8152
Latvijā
Saņemt īso saiti
117

Pēc televīzijas telpas "attīrīšanas" no krievu valodā strādājošajiem kanāliem, Latvijā sākta cīņa ar Krievijas saturu internetā. Regulators izpletis savus taustekļus zonā, kas līdz šīm tika uzskatīta par brīvu.

RĪGA, 1. aprīlis — Sputnik. Kārtējais izlēciens Krievijas satura pusē Latvijā šoreiz skāris internetu. Pēc virknes bloķēto kanālu televīzijā represijas pārvietojās interneta telpā.

Tagad Latvijā ne vien bloķēja piekļuvi RT telekanāliem, bet arī slēdza piekļuvi RT kanāliem internetā. Līdz ar rt.com tika nobloķēti rus24.tv, ntv.ru un pat teledays.net - serviss, caur kuru var skatīties Krievijas televīzijas kanālus. Vietņu melnais saraksts publicēts Latvijas Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) portālā.

Pirmo reizi Latvijā TV un interneta pakalpojumu sniedzējiem liek ne vien pārtraukt televīzijas kanāla apraidi, bet arī bloķēt vietni, kur Latvijas iedzīvotājs varētu piekļūt viņam aizliegtajam saturam.

RT bloķēšanu internetā skaidro ar Latvijas Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes iepriekšējo lēmumu ES sankciju dēļ. Runa ir par ziņu aģentūras "Rossija segodņa", ģenerāldirektoram Dmitrijam Kiseļovam 2014. gadā uzliktajām sankcijām. Šajā gadījumā, tāpat kā situācijā ar krievvalodīgo žurnālistu aizturēšanām Latvijā, šīs bloķēšanas ir ne vien aiz ausīm pievilktas, bet izskatās vispār neiedomājamās.

Atgādinām, ka 2020. gada 30. jūnijā NEPLP ziņoja, ka septiņu RT telekanālu: RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV retranslācija Latvijā ir aizliegta, argumentējot savu lēmumu ar to, ka telekanāli it kā pieder mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektoram Dmitrijam Kiseļovam.

"Amizanti ir vērot, kā Latvija sevi pataisa par maziņu un jokainu vēlīnās Padomju Savienības maketiņu. Kā žņaudz to, kas viņiem atgādina ienaidnieku balsis, viņi mēģina sēdināt aiz restēm žurnālistus, iebiedē cilvēkus, kuri vēlētos ar mums sadarboties, jau pirms viņi sākuši sadarboties ar mums. Viņus velk uz savu mazo VDK un biedē, pirms vēl kaut kas ir atgadījies. Man šķiet, viņus moka nostalģija. Tikpat labi viņi varētu to atzīt. Ja tā patiešām ir, mēs zinām, kā palīdzēt," noteikta RT un ziņu aģentūras "Rossija segodņa" galvenā redaktore Margarita Simoņana, komentējot situāciju Sputnik Latvija.

2021. gada 8. februārī Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome nolēma aizliegt telekanāla "Rossija RTR" retranslāciju Latvijas teritorijā no 15. februāra. Aizliegums būs spēkā vienu gadu. RTR retranslācijas ierobežošanas procedūru NEPLP sāka jau pērnā gada jūlijā, jo uzskata, ka programmā "60 minūtes" 2020. gada 10. jūlijā esot izskanējušas "naida runas" attiecībā pret Ukrainu.

Vēlāk kabeļtelevīzijas operators Tet paziņoja, ka pārtrauc Krievijas telekanālu PBK, "NTV Mir", "REN TV Baltija", "Kinokomedija" un "Kinomiks" retranslāciju, jo noraizējies par iespējamu sankciju neievērošanu. Tet paskaidroja, ka līdz šim tā partneris minēto kanālu retranslācijā bija SIA "TEM LV". Tur paziņoja, ka minētos kanālus Latvijā pārstāvēs cita juridiskā persona. Tomēr Tet rīcībā nebija informācijas par tādas tiesību nodošanas juridisko pamatu un patiesajiem labuma guvējiem. Tāpēc Tet nav bijis iespēju izanalizēt visus riskus.

Latvija regulāri liek šķēršļus Krievijas telekanālu un citu mediju darbam savā informācijas telpā. Latvija uzskata, ka tādam pasākumam vajagot nodrošināt valsti no "Kremļa propagandas".

Симоньян о блокировке сайта RT: Латвия должна признаться, что соскучилась по СССР

Pēc temata

Te jums nav Anglija: Londonas mēra vēstule izraisa sašutumu Twitter latviešu segmentā
Aptaujai par Latvijas neatkarību – 30. Kāpēc daudzi krievi balsoja pret?
Krievi Latvijā ir dzīvojuši, dzīvo un dzīvos: Māra Grīnblata nepiepildāmais sapnis
Latviešu valoda ir apdraudēta – kaut kas nav kārtībā ar izglītības reformu
Tagi:
televīzijas kanāli, krievu valoda, RT

Galvenie temati