17:09 26 Februāris 2021
Tiešraide
  • USD1.2225
  • RUB90.3519
Latvijā
Saņemt īso saiti
77

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes lēmumu svītrot sešpadsmit kanālus no Latvijā retranslējamo saraksta nacionālpatrioti uztvēruši ar prognozējamu sajūsmu.

RĪGA, 11. februāris — Sputnik. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) nolēmusi apturēt 16 telekanālu retranslāciju Latvijā, jo patlaban nav zināmi to pārstāvji un īpašnieki, sociālajā tīklā Twitter pastāstīja padomes direktors Ivars Āboliņš.

​​ Sarakstā iekļauti: REN TV Baltic, NTV Mir Baltic, Karusel International, "NTV Serial" ("НТВ Сериал"), "NTV Stilj" ("НТВ Стиль"), "NTV Pravo" ("НТВ Право"), "Kinomiks" ("Киномикс"), "Nashe novoye kino" ("Наше новое кино"), "RODNOYE KINO" ("РОДНОЕ КИНО"), "INDIYSKOYE KINO" ("ИНДИЙСКОЕ КИНО"), "KINOKOMEDIYA" ("КИНОКОМЕДИЯ"), "KINOSERIYA" ("КИНОСЕРИЯ"), "KVN TV" ("КВН ТВ"), "Kukhnya TV" ("Кухня ТВ"), "BOKS TV" ("БОКС ТВ") un "HD Life". Lēmums stājas spēkā no 10. februāra.

Vēlāk speciālisti precizēja, ka retranslācija apturēta uz laiku, kamēr tiks precizēts juridisko tiesību jautājums – NEPLP nav nekādu pretenziju pret šo kanālu saturu.

Ziņa par Krievijas telekanālu kārtējo aizliegumu Latvijā radīja sajūsmu nacionālpatriotu rindās. Tiesa, nelielu pārsteigumu radīja fakts, ka pastāv telekanāli "bez saimnieka", tomēr šis jautājums mocīja vien dažus.

"Es jau teicu, ka labs, bet - kurš tad bezsaimnieka programmās reklāmas līmēja un piķi kasīja?" neizpratnē interesējās Dzintris Kolāts.

​Tādi jautājumi zuda vispārējā triumfā

"Beidzot drosmīgs solis no NEPLPadome cīņā ar Kremļa propagandu. Paldies!" pateicās NA pārstāvis Jānis Iesalnieks.

​"Prieks par izlēmīgu rīcību! Latvijai naidīga retorika, propoganda, viltus ziņas...Jācer gan, ka tas uz palikšanu, nevis līdz mirklim, kad atradīsies kanālu īpašnieks/pārstāvis,"  priecājas Rīgas domes deputāts  Ģirts Lapiņš, kurš vārdu "propaganda" raksta ar kļūdu.

​NEPLP pateicās arī Tet tehnoloģiju un telekomunikāciju direktors Uldis Tatarčuks. Iepriekš kompānija no 1. februāra pārtrauca Krievijas telekanālu: Pirmā Baltijas kanāla, "NTV Mir", "REN TV Baltija", "Kinokomedija" un "Kinomiks" retranslāciju, jo noraizējusies par iespējamu sankciju neievērošanu.

"Paldies NEPLP par izlēmīgu un ātru rīcību! Mēs esam gatavi godīgai un uz vienlīdzīgiem noteikumiem balstītai konkurencei!" apgalvoja Uldis Tatarčuks.

​"Iespējama sadarbošanās ar sankcionētām personām rada paaugstinātus biznesa riskus, savukārt mēģinājums izplatīšanas tiesības nogrūst kādam "no malas", juridiski nav nemaz tik viegli paveicami. Šoreiz jāuzteic Ivars Āboliņš un NEPLP monitoringa darbs. Pārbaudīsim arī citus!" ieteica NEPLP loceklis Jānis Eglītis, domājams, ar mājienu par jaunās kompānijas FoxVision mēģinājumiem pārstāvēt tiesības uz Krievijas televīziju.

​Tiesa, skatītāji gan situāciju novērtē citādi. Zīmīgi, ka Krievijas televīzijas iespējamo atslēgšanu pārdzīvo latvieši.

"Nu jau aiziet otrs grāvis! Jaunajai un vidējai paaudzei Netflix un kas tml, bet seniori laukos paliek ar neko. Mana mamma reāli raudāja telefonā, ka nav PBK ar deju un slidošanas šoviem. Manis pēc var nebūt nekas, taču aizvietojot ar ES programmām, jāatceras valodu aspekts," bija sašutusi Dagne.

​"Veciem ļaudīm bēda. "Man nav Latvijas TV ko skatīties," saka 85+. Gadiem skatās tematiskis raidījumus par veselību u.tml. krievu programmās. Dr. Apini RIGATV24 nesaprotot..." noskumusi komentētāja Burtniece.

​​"Pandēmija dod nepārvaramas blakus parādības," NEPLP lēmumu sarkastiski komentēja Anna Kononova.

​​"PSRS ir mirusi, lai dzīvo PSRS, tā domā NEPLP, kas slēdz piekļuvi alternatīviem informācijas avotiem? Kur viedokļu daudzveidība, kur plurālisms, kur domu dažādība?" taujāja lasītājs ar lietotājvārdu "cilveks444".

​​Tiesības uz retranslējamiem kanāliem bija kompānijai TEM LV, vienam no holdinga "Baltijas Mediju Aliance" uzņēmumiem .

Pērnā gada novembrī prokuratūra izvirzīja apsūdzības holdinga līdzīpašniekam Oļegam Solodovam par starptautisko sankciju pārkāpumu. Biznesmeni apsūdzēja par to, ka holdings retranslējis Latvijā kanālus, kuri pieder ES sankciju sarakstā iekļautajam Krievijas pilsonim Jurijam Kovaļčukam. Kanālu retranslācija aizliegta.

Zināms, ka Solodovs noslēdzis vienošanos ar prokuratūru, tas ir, viņš atzina vainu noziegumā un piekrita sodam. Tomēr puses vienojās, ka lieta netiks izskatīta tiesā un publiski nav iespējams noskaidrot incidenta faktus.

Nesen raidījuma "Nekā personīga" žurnālistiem kļuva zināms, ka vienošanās stāsies spēkā tuvākajā laikā. Domājams, tāpēc pēckšņi parādījusies pirms vairākām nedēļām nodibinātā firma "FoxVision", kas gatava nākotnē pārstāvēt Krievijas telekanālus. Jaunais uzņēmums vēstulēs "Tet", "Baltcom" un citiem operatoriem lūdzis noslēgt līgumus ar to.

Pagaidām nav zināms, kas ir Krievijas televīzijas jaunais pārstāvis "FoxVision" un vai patiešām tam ir visi nepieciešamie dokumenti, kas ļauj uzņēmumam īstenot savas pilnvaras. Vienīgais valdes loceklis, kā arī vienīgais īpašnieks ir bijušais Rīgas domes deputāts Vadims Baraņņiks.

Pēc temata

"Koronavīruss bez latviešu valodas neizplatās": Ušakovs par krievu telekanālu slēgšanu
Latvija uz gadu aizliegusi RTR retranslāciju valsts teritorijā
KF ĀM: ar izdomātu ieganstu Lietuva aizliedz Krievijas telekanālu
Kā būtu ar krievu tiesībām Latvijā? Zaharova atgādināja par spriedumu Navaļnijam
Highly likely latviešu gaumē: EDSO informēta par Latvijas pretenzijām Krievijas medijiem
Tagi:
televīzijas kanāli, krievu valoda, sociālie tīkli, nacionālpatrioti

Galvenie temati