22:34 05 Augusts 2020
Tiešraide
  • USD1.1854
  • RUB86.3692
Latvijā
Saņemt īso saiti
31

Latvijai netīkamo krievvalodīgo mediju sarakstā iekļūst arvien vairāk nosaukumu, tagad Latvijas operators atteicās no sadarbības ar telekanālu "Doždj".

RĪGA, 2. augusts – Sputnik. Diennakts informācijas telekanāls "Doždj" savā mājaslapā paziņoja, ka no 1. augusta Latvijas operators "Balticom" izslēdza no savas paketes Krievijas telekanālu, un pauda nožēlu, ka vairākus gadus ilgā operatora un telekanāla sadarbība tagad ir izbeigta.

Telekanāls atzīmēja, ka, ja "Balticom" lēmums mainīsies, tad "Doždj" savlaicīgi informēs par to skatītājus Latvijā.

Atgādināsim, ka šis ir nebūt ne pirmais Krievijas telekanālu translācijas ierobežojums Latvijas teritorijā. Tā, nesen tika aizliegta RT telekanālu retranslācija.

Aizliegtie Krievijas mediji

30. jūnijā Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome aizliedza telekanālu RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV retranslāciju Latvijā sakarā ar to, ka telekanālus vada mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs, pret kuru ir spēkā Eiropas Savienības sankcijas.

Vēlāk Lietuvas radio un televīzijas komisija tāpat aizliedza piecu RT telekanālu translāciju valstī. Komisijas priekšsēdētājs informēja, ka aizliegums attiecināts uz RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, tas stājās spēkā 9. jūlijā. Igaunijas ārlietu ministrs Urmass Reinsalu paziņoja, ka atbalsta Latvijas soli attiecībā pret RT un valdība izvērtē iespējas pēc Latvijas piemēra aizliegt RT translāciju valstī.

Baltijas valstis lēmumu pamatoja ar to, ka tie piederot ziņu aģentūras "Rossija segodņa" ģenerāldirektoram Dmitrijam Kiseļovam, pret ko vērstas Eiropas Savienības sankcijas. Kā zināms, starptautiskā ziņu aģentūra "Rossija segodņa" un RT ir divas atsevišķas juridiskas personas, šī informācija ir publiski pieejama.

 2019. gada novembrī Latvijā apturēja telekanālu "Vremya: dalekoye i blizkoye", "Bobjor", "Dom Kino", "Dom Kino PREMIUM", "Muzika Pervogo", "O!", "Poyekhali", "TELECAFE" un "Peterburg - 5 kanal" translāciju, kuri ietilpst vienā mediju holdingā. Regulators pamatojis lēmumu ar ES sankcijām, kas vērstas pret holdinga beneficiāru Juriju Kovaļčuku.

Pērnā gada 24. jūlijā Latvijā tika bloķēts Starptautiskajai informācijas aģentūrai "Rossija segodņa" piederošais portāls Baltnews.lv. Latvijas ĀM paziņoja, ka portāls apdraudot Ukrainas teritoriālo integritāti, kā arī iedragā tās neatkarību un suverenitāti. Pašlaik Baltnews Latvijā ir pieejams šeit - lv.baltnews.com.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) trīs reizes apturēja Krievijas kanāla "Rossija RTR" translāciju Latvijas teritorijā. Padomes locekļi saskatīja RTR ēterā "kara propagandu" un informēja par to Eiropas Komisiju. Pirmajā reizē, 2015. gadā, RTR aizliedza uz trīs mēnešiem, otru reizi, 2016. gadā, - uz pusgadu, un trešo reizi pērn – arī uz trīs mēnešiem.

Krievijas ĀM komentēja translācijas aizliegumu, paziņojot, ka Latvijas virzīšanās pie totālas krievvalodīgu mediju cenzūras visos iespējamos veidos ir pretrunā ar uzticību Eiropas vērtībām un ir vārda un preses brīvības pamatprincipu noniecināšana.

Taču Latvijas varasiestādes nenoliedz, ka digitālo mediju un Interneta televīzijas laikmetā aizliegumi ir neefektīvi un pat mudina Latvijas iedzīvotājus izmantot nelegālu TV translāciju. Bet NEPLP pārstāve Aija Duļevska pauda cerību, ka "pusgada laikā daļa skatītāju pavisam aizmirsa par "Rossija RTR". Savukārt Ventspils mērs Aivars Lembergs salīdzināja Latvijas varasiestādes, kuras aizliedza krievvalodīgos medijus, ar nacistisko Vāciju un PSRS.

2016. gadā aprīlī Sputnik Latvija saņēma oficiālu paziņojumu par resursa bloķēšanu domēna zonā.lv, jo esot pārkāpts Eiropas Padomes lēmums par ierobežojošajiem pasākumiem sakarā ar Ukrainas teritoriālās integritātes, suverenitātes un neatkarības apdraudējumu. Aģentūra Sputnik pavēstīja, ka nav pārkāpusi nevienu Latvijas un ES normatīvo aktu punktu. Latvijas Ārlietu ministrija ierosināja bloķēt portālu sputniknews.lv, jo uz Starptautiskās informācijas aģentūras vadītāju Dmitriju Kiseļovu attiecinātas ES sankcijas.

Pēc temata

Latvijā vēlas ierobežot telekanālu "Rossija RTR" pēc Ukrainai veltīta šova
Simoņana par RT aizliegšanu Latvijā: Sputnik bloķēšana netraucē
Virkne kabeļtīklu operatoru sodīti par "Rossija 24" ziņu translāciju
Lien pat privātajā dzīvē! Krievijas vēstniecība Latvijā sašutusi par valodas kvotām TV
Tagi:
Krievija, Latvija, mediji

Galvenie temati