21:03 09 Decembris 2019
Tiešraide
  • USD1.1075
  • RUB70.5731
Tālvadības pults, foto no arhīva

Latvijā aizliedza deviņus Krievijas telekanālus

© CC0 / pixabay
Latvijā
Saņemt īso saiti
59

Latvijas teritorijā aizliegto telekanālu skaitā ir "Vremya: dalekoye i blizkoye", "Bobjor", "Dom Kino", "Dom Kino PREMIUM", "Muzika Pervogo", "O!", "Poyekhali", "TELECAFE" un "Peterburg - 5 kanal".

RĪGA, 20. novembris – Sputnik. Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) nolēmusi apturēt deviņu kanālu translāciju Latvijā, kuri ietilpst KF lielākajā privātajā mediju holdingā "Nacionālā Mediju Grupa". Kā iemeslu NEPLP nosauca to, ka pret mediju grupas beneficiāru Juriju Kovaļčuku ES ir ieviestas sankcijas, vēsta LTV.

Aizliegums tiks piemērots telekanāliem: "Vremya: dalekoye i blizkoye", "Bobjor", "Dom Kino", "Dom Kino PREMIUM", "Muzika Pervogo", "O!", "Poyekhali", "TELECAFE" un "Peterburg - 5 kanal".

"Starp šiem deviņiem kanāliem ir tādi kanāli, kā "Peterburg - 5 kanal" un "Dom Kino", kuri ir ļoti nopietni telekanāli. Šis liegums būs spēkā līdz Kovaļčuks netiks izņemts no ES sankciju saraksta," norādīja NEPLP priekšsēdētāja vietnieks Ivars Āboliņš.

"Nacionālā Mediju Grupa" tika izveidota 2008. gadā, apvienojot AAS "AB Rossija", Alekseja Mordašova, AAS "Surgutņeftegaz" un apdrošināšanas grupas "Sogaz" mediju aktīvus.

Lielākais bankas "Rossija" akcionārs Jurijs Kovaļčuks 2014. gada martā tika iekļauts ASV sankciju pret Krieviju sarakstā attiecībā pret Krievijas pilsoņiem, kas iesaistīti Krimas pievienošanā. ES sankciju sarakstā Kovaļčuku iekļāva augustā.

Latvija jau ne pirmo reizi ierobežo gan Krievijas, gan Latvijas mediju darbu

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) trīs reizes apturēja Krievijas kanāla "Rossija RTR" translāciju Latvijas teritorijā. Padomes locekļi saskatīja RTR ēterā "kara propagandu" un informēja par to Eiropas Komisiju. Pirmajā reizē, 2015. gadā, RTR aizliedza uz trīs mēnešiem, otru reizi, 2016. gadā, - uz pusgadu, un trešo reizi šogad – arī uz trīs mēnešiem.

Žurnālistu mikrofoni
© Sputnik / Владимир Федоренко

Krievijas ĀM komentēja translācijas aizliegumu, paziņojot, ka Latvijas virzīšanās pie totālas krievvalodīgu mediju cenzūras visos iespējamos veidos ir pretrunā ar uzticību Eiropas vērtībām un ir vārda un preses brīvības pamatprincipu noniecināšana.

Taču Latvijas varasiestādes nenoliedz, ka digitālo mediju un Interneta televīzijas laikmetā aizliegumi ir neefektīvi un pat mudina Latvijas iedzīvotājus izmantot nelegālu TV translāciju. Bet NEPLP pārstāve Aija Duļevska pauda cerību, ka "pusgada laikā daļa skatītāju pavisam aizmirsa par "Rossija RTR". Savukārt Ventspils mērs Aivars Lembergs salīdzināja Latvijas varasiestādes, kuras aizliedza krievvalodīgos medijus, ar nacistisko Vāciju un PSRS.

Šī gada jūlijā Latvijas varasiestādes bloķēja portālu Baltnews.lv. Par pamatu šādam lēmuma kļuva Latvijas ĀM slēdziens, saskaņā ar kuru, Baltnews "Ukrainas teritoriālo integritāti, iedragā tās neatkarību un suverenitāti", līdz ar to, portāla darbība nonāk Eiropas Savienības sankciju darbībā.

2016. gadā Sputnik Latvija saņēma oficiālu paziņojumu par resursa bloķēšanu domēna zonā.lv, jo esot pārkāpts Eiropas Padomes lēmums par ierobežojošajiem pasākumiem sakarā ar Ukrainas teritoriālās integritātes, suverenitātes un neatkarības apdraudējumu. Aģentūra Sputnik pavēstīja, ka nav pārkāpusi nevienu Latvijas un ES normatīvo aktu punktu. Latvijas Ārlietu ministrija ierosināja bloķēt portālu sputniknews.lv, jo uz Starptautiskās informācijas aģentūras vadītāju Dmitriju Kiseļovu attiecinātas ES sankcijas.

Galvenie temati