Pasaulē

"Pandoras dosjē" aprakstītas Zeļenska un Kolomoiska ārzonu operācijas

© Sputnik / СтрингерПрезидент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - Sputnik Latvija, 1920, 07.10.2021
Starptautiskais žurnālistu konsorcijs, ko finansē viens no Džordža Sorosa fondiem, nedēļas sākumā publicēja "Pandoras dosjē", kurā aprakstīta vairāku pasaules valstu līderu iespējama saikne ar ārzonas shēmām.
RĪGA, 7. oktobris – Sputnik. Kompānijas, no kurām 40 miljoni dolāru nonākuši Ukrainas prezidenta Vladimira Zeļenska firmu kontos, tiek turētas aizdomās par naudas atmazgāšanu no oligarham Igoram Kolomoiskim piederošās "Privatbank", teikts izmeklēšanā, ko publicējuši izdevuma "Sledstvije.info" žurnālisti, atsaucoties uz "Pandoras dosjē" – dokumentiem par vairāku pasaules valstu līderu ārzonas shēmām, vēsta RIA Novosti.
Kolomoiskis - Sputnik Latvija, 1920, 21.12.2017
Londonas tiesa pavēlējusi arestēt "PrivatBank" bijušā īpašnieka aktīvus visā pasaulē
"Agrākā Kolomoiska privātā banka, tagad – valsts banka, tiesājas ar bijušajiem īpašniekiem par atmazgātajiem līdzekļiem. Amerikāņu varasiestādes uzskata, ka Kololmoiskis iegādājies nekustamo īpašumu ASV par "Privatbank" līdzekļiem, taču caur ārzonām izgājusī netīrā nauda, iespējams, nonākusi pie "95. kvartāla" amatpersonām. Žurnālisti saņēmuši papildu datus, kas formāli paskaidro, par ko ar Kolomoiski saistīta kompānija samaksājusi Zeļenska un partneru firmām 40 miljonus. Šie līdzekļi norādīti kā iemaksa (ārzonas kompānijas – red.) statūtkapitālā... Šajā gadījumā Zeļenska kompānijas investoru lomā bijušas Igora Kolomoiska struktūras," teikts izmeklēšanā, ko izdevums publicēja YouTube kanālā.
Starptautiskais žurnālistu konsorcijs (ICIJ), ko finansē viens no Džordža Sorosa fondiem, nedēļas sākumā publicēja "Pandoras dosjē", kurā aprakstīta vairāku pasaules valstu līderu iespējama saikne ar ārzonas shēmām.
Konsorcijs to nosauca par savu plašāko finansiālo noslēpumu atmaskošanu. ICIJ atzīmēja, ka dosjē iekļāutas vairāk nekā 600 žurnālistu reportāžas no 117 valstīm un dati no vairāk nekā 11,9 miljoniem datņu, kas saņemti noplūdes rezultātā.
Cilvēks paraksta dokumentus. Foto no arhīva - Sputnik Latvija, 1920, 10.05.2016
Publicēti Panamas dokumenti
2016. gadā saskaņā ar šī konsorcija izmeklēšanu dienas gaismu ieraudzīja "Panamas dokumenti". Tos publicēja vācu Sueddeutsche Zeitung. Dosjē saturēja atsauces it kā uz Panamas juridiskās firmas "Mossack Fonseca" dokumentiem, kuri, žurnālistu ieskatā, liecina par vairāku pasaules valstu līderu un viņu tuvālā loka darbu ārzonu shēmās. "Panamas dosjē" autentiskums vēl aizvien nav apstiprināts oficiāli, pati "Mossack Fonseca" paziņoja, ka atsakās apliecināt to patiesīgumu. Juridiskās firmas ieskatā žurnālistu solis ir noziedzīgs.
Ziņu lente
0
Vispirms jaunieVispirms vecie
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала