Netīšās YouTube "kļūmes": Roskomnadzor pieķēra hostingu Krievijas mediju cenzūrā

© Sputnik / Рамиль Ситдиков / Pāriet pie fotobankasЛоготип видеохостинга YouTube.
Логотип видеохостинга YouTube. - Sputnik Latvija, 1920, 24.04.2021
"YouTube" administratoriem nepatīk videoieraksti, kuros rāda patiesību par Krievijas vēsturisko ieguldījumu uzvarā pār fašismu, par traģiskajiem notikumiem Beslanā, tos bloķē ar izdomātiem ieganstiem, paziņoja uzraudzības resors.
RĪGA, 24. aprīlis - Sputnik. Videohostings YouTube, izmantojot dažādus trikus, atļaujas bloķēt Krievijas mediju saturu, ko uzskata par nevēlamu. Šo informācijas aģentūrai "Interfax" paziņoja Krievijas informācijas tehnoloģiju un masu saziņas uzraudzības iestādes (Roskomnadzor) preses dienestā.
"Videoierakstus, kuros rāda patiesību par Krievijas vēsturisko ieguldījumu uzvarā pār fašismu, par traģiskajiem notikumiem Beslanā, bloķē ar izdomātiem ieganstiem. Krievijas prezidenta uzrunas bloķēšanu oficiālajā NTV kontā "YouTube" paskaidroja ar nejaušu kļūmi," uzsver Roskomnadzor.
Triku vidū, ko izmanto "YouTube" tam nevēlama satura bloķēšanai, Roskomnadzor min video bloķēšanu, aizbildinoties ar tā neatbilstību vecuma kategorijai.
Tur skaidro, ka filmas, kurām nav vecuma ierobežojumu, ko raidīja Krievijas federālajos kanālos, YouTube administrācija attiecina pie kategorijas, kas var būt pieejama tikai pilngadīgiem skatītājiem. Turklāt daudzus videoierakstus var noskatīties tikai pēc autorizācijas videohostingā vai papildu piekrītot pieaugušo satura skatīšanai.
Saskaņā ar Roskomnadzor datiem, 2020. gadā YouTube bloķēja videoierakstus ar Krievijas himnu. Šādu bloķējumu skaidrojumi ir visai smieklīgi - YouTube it kā fiksēja autortiesību pārkāpumus. It kā autortiesības piederot ārvalstu tiesību turētājiem. Turklāt YouTube deviņas reizes ierobežojis piekļuvi Krievijas masu mediju kontiem un trīs reizes - to materiāliem.
Офис телеканала RT в Москве - Sputnik Latvija, 1920, 01.04.2021
Represijas turpinās internetā: Latvija bloķē vietni "RT krievu valodā"
Piemēram, Google, kam pieder YouTube, ziņoja, ka Krievijas himnas reproducēšana tika ierobežota sakarā ar Broadcast Music, Inc. (BMI) iebildumiem. Pēc Roskomnadzor iesnieguma korporācijā izskatīja pretenzijas un atzina BMI rīcību attiecībā uz himnu par nepamatotu.
Tomēr 2021. gada četros mēnešos tika bloķēti trīs Krievijas plašsaziņas līdzekļu konti un pieci materiāli, tostarp NTV, "Rossija 24", TVC, "Russia Today" un "Sputnik" oficiālie konti.
Turklāt, atzīme Roskomnadzor, YouTube neuzskatīja par nepieciešamu nodzēst gandrīz 6 000 materiālu ar bērnu pornogrāfiju, aicinājumiem ekstrēmismam, narkotiku lietošanai un pašnāvniecisku saturu, kā arī citu sociāli bīstamu informāciju. RNS identificēja vairāk nekā 71 000 šāda satura vienību.
Par interneta resursus neizdzēšanu no meklēšanas rezultātiem ar aizliegtu informāciju Google trīs reizes piespriests naudas sods - 700 000 rubļu, 1,5 miljonu rubļu un 3 miljonu rubļu apmērā.
Kopš 2020. gada sākuma Roskomnadzor nosūtīja "YouTube" 29 vēstules, pieprasot atcelt Krievijas medijiem uzliktos ierobežojumus, lielākā daļa no tām ir ignorēta.
Ziņu lente
0
Vispirms jaunieVispirms vecie
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала