Latvijā vēlas ierobežot telekanālu "Rossija RTR" pēc Ukrainai veltīta šova

© Sputnik / Владимир Песня / Pāriet pie fotobankasОльга Скабеева
Ольга Скабеева - Sputnik Latvija
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome sākusi ierobežošanas procedūru pret telekanālu "Rossija RTR", ko apsūdz par naida kurināšanu.

RĪGA, 22. jūlijs — Sputnik. Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) sākusi ierobežošanas procedūru pret telekanālu "Rossija RTR" – pārraidē "60 minūtes" konstatēta "naida kurināšana", vēsta organizācija.

Veicot 2020. gada 10. jūlijā raidījumā "60 minūtes" aizritējušās diskusijas monitoringu, regulators konstatējis, ka diskusijas dalībnieku, kā arī raidījuma vadītājas Olgas Skabejevas izmantotie apzīmējumi, iespējams, vērtējami kā naida kurināšana.

Офис телеканала RT в Москве - Sputnik Latvija
Starptautiskā Raidorganizāciju asociācija noraizējusies par RT aizliegumu Baltijā

Diskusijas laikā Ukraina tika nosaukta par "teroristisku valsti", tās bijušais prezidents Petro Porošenko – par "teroristu". Ukrainas pārstāvis atzīmēja, ka Krievija gaidot valsts šķelšanos, lai to varētu iekarot. Diskusijas laikā raidījuma vadītāja ieteica Krievijai ieiet Ukrainā, lai nomierinātu abas konflikta puses, NEPLP precizēja pārraidē izskanējušos izteikumus.

Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 26. panta trešais punkts paredz, ka "Elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās un raidījumos nedrīkst ietvert mudinājumu uz vardarbību vai naida kurināšanu vai aicinājumu diskriminēt kādu personu vai personu grupu dzimuma, rases vai etniskās izcelsmes, valstspiederības, reliģiskās piederības vai pārliecības, invaliditātes, vecuma vai jebkuru citu motīvu dēļ", šajā gadījumā NEPLP konstatēja iespējamu pārkāpumu no naida kurināšanas viedokļa pret Ukrainu un tās tautu.

Konstatējot pārkāpumu, NEPLP pienākums ir par to informēt mediju, kas sniedz pakalpojumu, dalībvalsti, kuras jurisdikcijā ir objekts, kas sniedz pakalpojumu, un Eiropas Komisiju. Ja NEPLP gada laikā konstatē programmā vēl vienu pārkāpumu, iestādei būs tiesības pieņemt lēmumu par programmu izplatīšanas ierobežošanu Latvijas teritorijā.

"Mums nav šaubu, ka šajā gadījumā ir kurināts naids un pārkāpts likums, turklāt īpaši jāuzsver, ka naidu kurinošos apgalvojumus izsaka ne tikai raidījuma viesi, bet arī tā vadītāja Olga Skabejeva, kas nozīmē, ka pārkāpums izdarīts apzināti. Tāpēc esam uzsākuši "Rossija RTR" ierobežošanas procedūru un, ja tuvākā gada laikā konstatēsim vēl vienu likuma pārkāpumu, programmas retranslācija Latvijā var tikt ierobežota. Šāda veida darbības nav pieņemamas Latvijas teritorijā un šis ir skaidrs signāls gan "Rossija RTR", gan citām programmām, kuras varētu vēlēties pārkāpt likumu," lēmumu komentēja NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

Krievijas mediju diskriminācija Latvijā

Latvijas varasiestāžu lēmumos konstatējamas diskriminācijas pazīmes, kas vērsta pret Krievijas medijiem.

Piemēram, 30. jūnijā NEPLP ziņoja, ka septiņu RT telekanālu: RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV retranslācija Latvijā ir aizliegta. Rīga argumentēja savu lēmumu ar to, ka telekanālus vada mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs, pret kuru ir spēkā Eiropas Savienības sankcijas.

Ziņu lente
0
Vispirms jaunieVispirms vecie
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала