Katalonijas kaislības: KNAB attaisno Dombrovski

© AFP 2022 / LLUIS GENE Сторонники независимости Каталонии на демонстрации
Сторонники независимости Каталонии на демонстрации - Sputnik Latvija
Sekot līdzi rakstam
Yandex newsTelegram
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs nav apstiprinājis informāciju par to, ka Valdis Dombrovskis būtu saņēmis kukuli par atbalsta paušanu Katalonijas neatkarībai.

RĪGA, 3. janvāris – Sputnik. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pārbaudē nav konstatējis, ka Latvijas ekspremjers un Eiropas Komisijas viceprezidents eiro un sociālā dialoga jautājumos Valdis Dombrovskis būtu saņēmis miljoniem eiro lielu kukuli par atbalsta paušanu Katalonijas neatkarībai. 

Kā aģentūrai LETA pavēstīja KNAB preses pārstāve Laura Dūša, biroja veiktās pārbaudes laikā nav gūts apstiprinājums tam, ka medijos publiskotā informācija atbilst patiesībai, kā arī nav konstatēts iemesls un pamats kriminālprocesa uzsākšanai.

Latvijas bijušais premjerministrs Valdis Dombrivskis - Sputnik Latvija
KNAB pārbaudīs informāciju par kukuļa došanu Dombrovskim

Pērn tika ziņots, ka spāņu žurnāls "Interviu" iepriekš publicējis Dombrovska izteikumus 2013. gadā, kad viņš atradās Latvijas premjerministra amatā. Uz Katalonijas valdībai piederošās ziņu aģentūras "Agencia Catalana de Noticies" jautājumu, vai Latvija atzītu Katalonijas neatkarību, Dombrovskis bija atbildējis: "Teorētiski, ja process ir leģitīms, kāpēc ne?"

Atsaucoties uz politiķim pietuvinātiem avotiem, žurnāls norādīja, ka par šo izteikumu, kā arī samaksu iepriekš notikusi vienošanās. Savukārt Spānijas policijas Izlūkošanas nodaļa pēc vairāku mēnešu darba esot secinājusi, ka tai ir droši ticami avoti, lai apgalvotu, ka summa, par kuru notikusi vienošanās, bijusi seši miljoni eiro, kaut arī prasītais apjoms būtu varējis sasniegt desmit miljonus eiro. Vienošanās tehnisko pusi esot pildījusi Dombrovska uzticības persona Sandra Bukane, kura bijusi viņa padomniece.

Lūgts komentēt žurnālā pausto informāciju, Dombrovskis aģentūrai LETA iepriekš skaidroja, ka Spānijas iknedēļas erotiskajā tenku žurnālā "Interviu" publicētie apgalvojumi ir absurdi un nepatiesi.

Ziņu lente
0