16:48 26 Jūnijs 2019
Tiešraide
  • USD1.1388
  • RUB71.4389
Krievijas prezidenta Vladimira Putina Jaungada uzruna

Britu mediji uzskata, ka Krievijas prezidenta Jaungada uzruna bija "izaicinoša"

© Sputnik / Михаил Климентьев
Pasaulē
Saņemt īso saiti
206

Krievijas prezidents Vladimirs Putins savā Jaungada apsveikumā lūdza valsts iedzīvotājus saliedēties, jo Krievijai "nekad nav bijis un nebūs" palīgu.

RĪGA, 2. janvāris — Sputnik. Britu tabloīds Daily Star laidis klajā rakstu ar virsrakstu "Putins noliedz Rietumus izaicinošā Jaungada apsveikumā miljoniem Krievijas iedzīvotāju", vēsta RIA Novosti.

Valsts vadītājs apsveikumā atgādināja, cik svarīgs ir garīgais dāsnums, žēlsirdība un palīdzība tuviniekiem. Viņš lūdza valsts iedzīvotājus saliedēties, jo Krievijai "nekad nav bijis un nebūs" palīgu. Raksta autors to uzskata par "izaicinošu".

Lielbritānijas karogs
© Sputnik / Алексей Филиппов

"Izaicinošais aicinājums izskanējis sakarā ar Krievijas un Rietumu attiecību saasināšanos 2018. gadā, it īpaši ar Sergeja un Jūlijas Skripaļu slepkavības mēģinājumu Solsberijā," – raksta izdevums.

Materiāla autors apgalvoja, ka Putina apsveikums esot bijis saistīts ar sankcijām, taču pie tam prezidents savā runā nav pieminējis ekonomiskos ierobežojumus.

Arī iepriekš britu prese ir publicējusi materiālus, kuros tiek dēmonizēts Krievijas tēls. Piemēram, decembrī situāciju Azovas jūrā pēc incidenta ar Ukrainas kuģiem Daily Express nodēvēja par "Trešo pasaules karu starp Maskavu un Kijevu". Publikācijas autors stāstīja par Ukrainas JKS aizturēšanu, taču noklusēja incidenta iemeslu – Krievijas robežas pārkāpšanu, turklāt rakstā bija sniegti neprecīzi dati par jūrnieku aizturēšanu.

Sensācijas meklējumos britu mediji vairākkārt sniedza ziņas par incidentu Solsberijā, kas vēlāk neapstiprinājās. Piemēram, The Sun rakstīja, ka Skripaļi esot saindējušies ar griķiem, kuri saturējuši nervus paralizējošu vielu. Savukārt Daily Mail materiāls vēstīja, ka galvenais aizdomās turamais esot sieviete.

The Sun apgalvoja, ka inde it kā esot sintezēta ārējās izlūkošanas dienesta laboratorijā Jaseņevo, Maskavā, bet The Times gandrīz vienlaikus klāstīja, ka indīgā viela ražota militārajā zinātniski pētnieciskajā bāzē Šihanas pilsētā Saratovas apgabalā.

Marta beigās Lielbritānijas Ārlietu ministrija savā lapā Twitter ziņoja, ka Portondaunas laboratorijas speciālisti esot precīzi noskaidrojuši, ka inde ražota Krievijā. Par to sabiedrību centās pārliecināt arī toreizējais ārlietu ministrs Boriss Džonsons. Vēlāk pašas laboratorijas pārstāvji norādīja, ka indes izcelsmi noskaidrot nav izdevies. Pēc tam Ārlietu ministrijas publikācija Twitter tika dzēsta.

Pēc temata

Krievijas vēstniecība pārmet Lielbritānijai provokāciju
Lielbritānija atsviedusi Krieviju pagājušajā gadsimtā. Patiešām, tā ir katastrofa
Lielbritānija atsakās izsniegt vīzas Krievijas diplomātiem
Sunday Times: Lielbritānija gatavojas kiberuzbrukumiem Krievijai
Lielbritānijas ģenerālštāba vadītājs uzskata, ka Krievija nes lielākus draudus nekā ISIS
Lielbritānijas ĀM vadītājs: Krievija dārgi samaksās par slikto uzvedību

Galvenie temati