18:36 27 Jūnijs 2017
Rīga+ 19°C
Tiešraide
Skaļrunis.

ES citādi domājoši cilvēki tiek uzskatīti par "krievu propagandas" pazīmi

© Flickr/ Music of the sun
Pasaulē
Saņemt īso saiti
36

East Stratcom ziņo, ka pēc 15 mēnešus ilga darba tai izdevies konstatēt Maskavas "izplānoto stratēģiju". Organizācija apgalvo, ka tās mērķis esot "novājināt un destabilizēt Rietumus."

RĪGA, 21. janvāris – Sputnik. ES Stratēģisko komunikāciju operatīvā darba grupa (East Stratcom Task Force) apsūdzējusi Krieviju mēģinājumos novājināt Rietumus ar "dezinformācijas" metodēm, ziņo RIA Novosti.

Grupa East Stratcom tika izveidota 2015. gada martā pēc ES diplomātijas vadītājas Federikas Mogerīni rīkojuma. Tās oficiālais uzdevums ir "reakcija uz Krievijas dezinformācijas kampaņu."

Savā "ekspertu ziņojumā" grupa vēsta, ka pēc 15 mēnešus ilga darba tai izdevies konstatēt Maskavas "izplānoto stratēģiju". Organizācija apgalvo, ka tās mērķis esot "novājināt un destabilizēt Rietumus."

East Stratcom apgalvo, ka šim nolūkam tiekot izmantoti ne tikai lieli mediji, piemēram, RT un Sputnik, bet arī "marginālie avoti", kuru starpā iekļauti blogi un sociālie tīkli. Ziņojuma autori vēsta, ka viņiem nāksies veikt "papildu izmeklēšanu", taču viņi ir pārliecināti par "dezinformācijas" efektivitāti.

"Palūkojoties uz sociālajām aptaujām, kas pēta, cik daudzi uztver prokremlisko mediju acīmredzamo dezinformāciju, esam spiesti secināt, ka kampaņa ir ārkārtīgi sekmīga," – viņi apgalvo.

Par šādu "panākumu" pierādījumu tiek uzskatīti, piemēram, Pew īstenoto aptauju rezultāti. Tie apliecina, ka, piemēram, trešā daļa Vācijas iedzīvotāju atbalsta pret Krieviju vērsto sankciju vājināšanu, bet puse Francijas iedzīvotāju saskata Kijevas vainu par konfliktu Donbasā. Citēta arī Čehijā, Slovākijā un Ungārijā organizētā aptauja, kuras rezultāti liecina, ka šo valstu pilsoņi neuzticas ASV un NATO.

East Stratcom atsaucas arī uz portālā BuzzFeed publicēto "analīzi", kas veltīta "nepatiesajām ziņām" amerikāņu priekšvēlēšanu kampaņa. Jāatgādina, ka BuzzFeed publicētajā rakstā Krievija pat nav pieminēta.

Vēl viens East Stratcom "informācijas avots" ir izdevumā Washington Post publicētais raksts par Krievijas lomu nepatieso ziņu izplatīšanā. Šo materiālu kritizējuši vadošie plašsaziņas līdzekļi, un pati avīze bija spiesta par to taisnoties.

Pēc temata

RT galvenā redaktore komentē Facebook liegumus telekanālam publicēt video un saites
RT galvenā redaktore komentē ASV izlūkošanas dienesta vadītāja izteikumus
Guardian: Zviedrija ceļ trauksmi par "Krievijas propagandu"
Propagandas anatomija: no kurienes aug "Kremļa roka "

Galvenie temati