10:08 28 Februāris 2017
Rīga+ 5°C
Tiešraide
Telekanāla RT galvenā redaktore Margarita Simoņana

RT galvenā redaktore komentē ASV izlūkošanas dienesta vadītāja izteikumus

© Sputnik / Vladimir Trefilov
Pasaulē
Saņemt īso saiti
21

Amerikāņu politiķis debatēs Senātā ceturtdien pavēstījis, ka viņu "dziļi satrauc" Krievijas telekanāla RT darbība.

RĪGA, 6. janvāris — Sputnik. Telekanāla RT galvenā redaktore Margarita Simoņana komentēja ASV Nacionālā izlūkošanas dienesta vadītāja Džeimsa Klepera izteikumus par to, ka telekanāla darbība esot vērsta pret Savienotajām Valstīm, informē RIA Novosti.

Amerikāņu politiķis debatēs Senātā ceturtdien pavēstījis, ka viņu "dziļi satrauc" Krievijas telekanāla RT darbība. "RT nopietni atbalsta, finansē Krievijas valdība. Tas aktīvi popularizē noteiktu viedokli, nevērīgi atsaucoties par mūsu sistēmu, piedēvē (ASV — red.) liekulīgu attieksmi pret cilvēktiesībām un tā tālāk," — uzsvēra Klepers. Pie tam viņš norādīja uz "viltotu ziņu" publikācijām un "sociālo tīklu izmantošanu", taču nesniedza nekādus pierādījumus, kas apliecinātu viņa apgalvojumus.

"ASV Nacionālā izlūkošanas dienesta vadītājs stāsta, ka RT grauj amerikāņu sistēmu, vienkārši informējot par valstī notiekošo," — bija neizpratnē Simoņana.

Pēdējā laikā ASV saskatāmi uzbrukumi krievu žurnālistiem — gan plašsaziņas līdzekļos, gan no oficiālu personu puses. Vairāki ASV mediji, piemēram, avīze Washington Post apsūdzēja informācijas aģentūru Sputnik un telekanālu RT par objektivitātes trūkumu un "nepatiesu ziņu" izplatīšanu, taču drīz vien Washington Post redakcija bija spiesta atzīt, ka nevar apstiprināt savā rakstā sniegtās informācijas patiesīgumu.

Telekanāls Russia Today. Foto no arhīva
© Sputnik / Евгений Биятов

Pie tam informācijas karš ar Krievijas plašsaziņas līdzekļiem visai bieži tiek apspriests arī Eiropas valstīs. Novembrī Eiropas Parlaments apstiprināja rezolūciju, kurā uzsvērta nepieciešamība pretdarboties Krievijas medijiem, pie tam norādits, ka galvenos draudus nes aģentūra Sputnik un telekanāls RT.

Vienlaikus Lielbritānijas parlamenta pētījumu centra Henry Jackson Society eksperts Endrjū Foksalls iesniedza ziņojumu, kurā uzsvērta nepieciešamība darīt sabiedrībai pieejamu informāciju par britu kontaktiem ar Krievijas medijiem vai Krievijas varas iestāžu pārstāvjiem.

Pēc temata

Simoņana: Washington Post ir spiesta atzīt, ka publicē melus
The Washington Post nevar pierādīt Sputnik un RT veltītā raksta patiesīgumu
Solovjovs komentē pret Sputnik un RT vērsto Eiropas Parlamenta rezolūciju
Serbijas politiķis: ES ir zaudējusi tiesības dēvēt sevi par cilvēktiesību sargu