05:35 28 Septembris 2020
Tiešraide
  • USD1.1634
  • RUB90.4050
Krievijā
Saņemt īso saiti
26

ASV Valsts departaments publicējis pārskatu "Krievijas dezinformācijas un propagandas ekosistēmas pamati", kurā propagandisu starpā minēti Sputnik, RIA Novosti, RT, Pirmais kanāls un "Rossija 24".

RĪGA, 6. augusts — Sputnik. Valsts departamenta pārskats par "Krievijas propagandu" nācis klajā ar mērķi "noslāpēt" Maskavas ierosinājumus atjaunot sadarbību ar ASV, norādīja Krievijas vēstniecība Vašingtonā, vēsta RIA Novosti.

Iepriekš ASV Valsts departaments publicējis pārskatu "Krievijas dezinformācijas un propagandas ekosistēmas pamati". Cita starpā minēti tādi "piemēri", kā rakstu virsraksti, ko publicē Sputnik, RIA Novosti, RT, Pirmais kanāls, "Rossija 24" un citi. Par dezinformāciju, piemēram, nosaukta RIA Novosti publikācija "(Lielbritānijas premjerministram) Džonsonam tiks veikta plaušu mākslīga ventilācija". Nekādi pierādījumi tam, ka tā būtu dezinformācija, nav sniegti. 

Diplomātiskā misija ieteica Krievijas un ārvalstu medijiem, kuri "uzdrošinājušies kritizēt ASV", paturēt prātā, ka tie "var un gandrīz noteikti kļūs par rūpīgas izpētes objektiem", bet mediju resursiem amerikāņu sociālajos tīklos draud bloķēšana bez iemeslu skaidrojuma.

Vēstniecība norādīja, ka Valsts departamentam "ārkārtīgi nepatīk alternatīvu informācijas avotu pastāvēšana". To diskreditācijai, atzīmēja diplomātiskā misija, tiek izmantoti vērā ņemami resursi.

"Jebkura balss, kas iebilst Vašingtonai, tiek pasludināta par "dezinformāciju Kremļa un Krievijas specdienestu kalpībā"," norādīja diplomāti komentārā, ko publicēja savā lapā Facebook.

Vēstniecība minēja pārskata autoru absurdo apgalvojumu piemērus. Cita starpā, par "oficiālajām valdības komunikācijām" ASV ārpolitikas resurss uzskata Krievijas Liberāldemokrātiskās partijas līderi Vladimiru Žirinovski un privāto radiostaciju "Govorit Moskva".

"Ja tā ir visas konstrukcijas virsotne, ko amerikāņu kolēģi tik rūpīgi būvējuši, tā vairāk atgādina kāršu namiņu," Valsts departamenta pārskatu raksturoja diplomāti.

ASV Valsts departaments pieprasījis 138 miljonus dolāru no budžeta 2021. gadā "pretdarbībai Krievijas dezinformācijai un propagandai". Krievijas Ārlietu ministrija un Kremlis jau vairākkārt atspēkojuši pārmetumus par dezinformāciju.

ASV izveidota valsts aģentūra ārvalstu retranslācijas lietās – "Amerikas balss" un radio "Brīvība/Brīvā Eiropa" mātes struktūra, ko Krievijas Tieslietu ministrija iekļāva ārvalstu aģentu sarakstā līdz ar citiem medijiem. Organizācija, kas 1994. gadā ieguva nosaukumu "Translācijas lietu pārvaldnieku padome" (BBG), 2018. gadā tika pārdēvēta par ASV Globālo mediju aģentūru (USAGM). Tās ietvaros top teleprogrammas, tomēr gandrīz vienīgi translācijai internetā. Aģentūra finansējumu saņem no ASV budžeta, 2017. gadā tās izdevumi sasniedza 748 miljonus dolāru.

Pēc temata

Pozners: Baltijā bloķē Krievijas medijus, jo baidās no tiem
KF piedāvāja uz RT un Sputnik aizliegšanu Baltijas valstīs atbildēt ar sankcijām
Propaganda pret ziņām: kāpēc Rietumu mediji zaudē savas pozīcijas
Tagi:
propaganda, ASV Valsts departaments, Krievijas vēstniecība, ASV

Galvenie temati