04:52 05 Decembris 2020
Tiešraide
  • USD1.2159
  • RUB90.0679
Krievijā
Saņemt īso saiti
49

RT un mediju grupas "Rossija segodņa" galvenā redaktore Margarita Simoņana asi atbildēja uz aicinājumu pārskatīt RT translācijas licenci Lielbritānijā.

RĪGA, 25. jūlijs – Sputnik. RT un mediju grupas "Rossija segodņa" galvenā redaktore Margarita Simoņana reaģēja uz britu ēnu ministres kultūras lietās Džo Stivensas vēstuli, kura aicināja regulatoru Ofcom pārskatīt kanāla raidīšanas licenci Lielbritānijā.

Kā ziņoja RT, Stivensa palūdza mediju regulatora Ofcom izpilddirektori Melāniju Davesu pārskatīt jautājumu par translācijas licences piešķiršanu RT pēc britu parlamentā publicētā ziņojuma par Krievijas "iejaukšanos" Lielbritānijas lietās. Krievijas ĀM paziņoja, ka ziņojumā nav nekādu pierādījumu un konkrētu faktu.

"Mums nodeva vēstuli, kuru Lielbritānijas ēnu ministre kultūras, mediju un sporta lietās nosūtīja Ofcom – oficiālajam NEATKARĪGAJAM mediju regulatoram. Tajā ministre faktiski pieprasa atņemt mums raidīšanas licenci <…> Un ko darīsim ar BBC Russian?" uzrakstīja Simoņana savā Telegram kanālā.

Savukārt Krievijas Žurnālistu savienības sekretārs Timurs Šafirs nosauca Stivensas vēstuli par spilgtu dubulto standartu piemēru, kas tiek piemēroti pret Krievijas medijiem, kuri strādā ar ārzemju auditoriju.

"Centieni ierobežot mūsu kolēģu darbību, un pat vienkārši aizliegt viņu darbību viena vai otra iegansta pēc, notiek regulāri virknē Eiropas valstu. Šajā vēstulē Džo Stivensa atvērti liek saprast, ka viņas pieteikuma pamatā Ofcom vadībai ir tikai un vienīgi politiska interese, līdzīgi paša ziņojuma pamatam, uz kuru viņa atsaucas," paziņoja Šafirs.

Pēc viņa teiktā, ir acīmredzami, ka šis politiskais fons nekādā veidā neiet kopā ar vārda un mediju brīvības principiem, kuru vārdos deklarē britu politiķi.

Telekanāls RT un aģentūra Sputnik pastāvīgi saskaras ar apspiešanu Lielbritānijā. Tā, pagājušā gada vasarā Ofcom uzlika RT naudas sodu 200 tūkstošu mārciņu apmērā, jo RT it kā "neizdevās saglabāt nepieciešamo objektivitāti" septiņās ziņu programmās. Telekanāls paziņoja, ka nepiekrīt lēmumiem par "nepietiekamu objektivitāti", un pauda sašutumu par to, ka Ofcom uzlika liela mēroga naudas sodu, nesagaidot tiesas lēmumu.

Nesen Lietuvas Radio un televīzijas komisija (LRTK) paziņoja par piecu RT telekanālu retranslācijas aizliegumu valstī - RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary.

Iepriekš telekanālu RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV retranslāciju aizliedza Latvija, kura turklāt aicināja ES valstis rīkoties analoģiskā veidā. Gan Viļņa, gan Rīga argumentēja savu lēmumu ar to, ka telekanālus vada mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs, pret kuru ir spēkā Eiropas Savienības sankcijas.

Taču Kiseļovs ir mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors, kamēr RT vadītāja ir Margarita Simoņana, pret kuru nav ieviestas nekādas ES sankcijas. Arī pret mediju grupu "Rossija segodņa" nav ieviestas nekādas sankcijas. Šīs kompānijas ir divas atsevišķas juridiskas personas, šī informācija ir sen zināma un ir publiski pieejama. Krievijas Ārlietu ministrijas oficiālā pārstāve Marija Zaharova norādīja, ka septiņu RT telekanālu translācijas aizliegums Latvijā ir skandalozs un prettiesisks solis.

Igaunijas ārlietu ministrs Urmass Reinsalu arī ziņoja, ka valdība izvērtē iespēju aizliegt RT telekanālu translāciju valstī, sekojot Latvijas piemēram.

Pēc temata

KF piedāvāja uz RT un Sputnik aizliegšanu Baltijas valstīs atbildēt ar sankcijām
Starptautiskā Raidorganizāciju asociācija noraizējusies par RT aizliegumu Baltijā
KF Valsts dome iesniedza ĀM datus, lai atbildētu uz RT apspiešanu Baltijā
"Reportieri bez robežām" nosodīja Latviju un Lietuvu par situāciju ar RT
KF senators: situācijā ar RT aizliegumu Baltijā vajadzīgi politiski atbildes pasākumi
Tagi:
Simoņana, Lielbritānija, RT

Galvenie temati