23:54 25 Maijs 2019
Tiešraide
  • USD1.1187
  • RUB72.1352
Ziņu aģentūras Sputnik un telekanāla RT galvenā redaktore Margarita Simoņana.

Margarita Simoņana par Sputnik žurnālistu saraksta publikāciju: "Sveicu 1933. gadā"

© Sputnik / Владимир Трефилов
Krievijā
Saņemt īso saiti
Atbilstoši hibrīdkara likumiem (31)
49

Ziņu aģentūras Sputnik un telekanāla RT galvenā redaktore Margarita Simoņana atbildēja uz avīzes Times apsūdzībām Sputnik žurnālistiem "informācijas kara" kurināšanā pret Londonu.

RĪGA, 25. decembris — Sputnik. Ziņu aģentūras Sputnik un telekanāla RT galvenā redaktore Margarita Simoņana, atbildot uz žurnālistu saraksta publikāciju Times, apsveica Apvienoto Karalisti "Jaunajā, 1933. gadā".

Iepriekš britu avīze apsūdzēja "informācijas kara" kurināšanā pret Londonu astoņus Sputnik Lielbritānijas biroja darbiniekus un publicēja viņu fotogrāfijas un informāciju par ieņemamajiem amatiem. Rakstā turklāt iekļauts aicinājums valdībai atņemt aģentūras žurnālistu aktīvus.

"Times publicēja mūsu britu žurnālistu vārdus ar fotogrāfijām un virsrakstu par "Kremļa marionetēm". Apsveicu Jaunajā tūkstoš deviņi simti trīsdesmit trešajā gadā jūs, my british friends," – Simoņana uzrakstīja savā kanālā Telegram.

Atgādināsim, ka 1933. gadā Ādolfs Hitlers nāca pie varas Vācijā. Tajā pašā gadā viņš izdeva dekrētu "Par vācu tautas aizsardzību", kas dāvāja valdībai kontroli pār politiskajiem pasākumiem un presi. Valstī sākās ienaidnieku meklēšanas kampaņa.

Personas datu publikācija

Tradīcijai publicēt žurnālistu sarakstus, kuri "apdraudot valsti" pamatus likusi skandalozā Ukrainas vietne "Myrotvorets", kas publicē Ukrainas, Krievijas un Rietumu mediju darbinieku personas datus, ieskaitot adreses.

"Myrotvorets" darbības tiek nosodītas gan Maskavā, gan arī ārvalstīs.

Decembra sākumā saskaņā ar EDSO ārlietu ministru padomes sēdes rezultātiem tika pieņemts dokuments jautājumā par žurnālistu drošību. Krievijas ĀM oficiālā pārstāve Marija Zaharova norādīja, ka šis lēmums "atspoguļo bažas par patvaļīgo vai nelikumīgo iejaukšanos žurnālistu privātajā dzīvē, kā rezultātā var būt apdraudēta viņu drošība". Kā piemēru viņa minēja vietni "Myrotvorets", kurā publicēti vairāku EDSO valstu žurnālistu personas dati.

Krievijai naidīgie Londonas projekti

Times apgalvo, ka Lielbritānijā aug augumā aizdomas par to, ka "Kremlis sponsorējis kiberuzbrukumu" Valsts pārvaldes institūtam (Institute for Statecraft, IFS), kas radīts informatīvai pretdarbībai Krievijai. Institūtu finansē Lielbritānijas Ārlietu ministrija, kopš 2017. gada tā darbībai piešķirti granti vairāk nekā 2,2 miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

Pagājušajā nedēļā tīmeklī tika publicēts IFS pārskats: viens no institūta darbiniekiem sagatavojis astoņas sūdzības britu mediju regulatoram Ofcom par telekanālu RT. Viens no IFS projektiem ir Integrity Initiative: novembrī hakeri Anonymous publicēja tā dokumentus, kuri liecina, ka Londona to izmantojusi, lai iejauktos Eiropas valstu iekšējās lietās un informācijas karam pret Maskavu.

Viens no spilgtākajiem piemēriem ir operācija Moncloa: Lielbritānija nolēma nepieļaut Pedro Banjosa iecelšanu Spānijas Iekšējās drošības pārvaldes direktora postenī. Hakeru iegūtie dokumenti liecina, ka organizācijas klasters Spānijā organizējis kampaņu vietējos medijos ar mērķi parādīt Banjosu kā Krievijas piekritēju.

Temats:
Atbilstoši hibrīdkara likumiem (31)

Pēc temata

Margarita Simoņana aicina par "Krievijas propagandu" sašutušos igauņus apmeklēt Maskavu
Simoņana cer, ka Ofcom neatņems RT licenci Lielbritānijā
Simoņana atbildēja uz rusofobu histēriju par "Mašu un Lāci"
Margarita Simoņana: Ofcom pierādījis, ka ir ierocis cīņā pret nepatīkamiem medijiem

Galvenie temati