10:44 22 Februāris 2017
Tiešraide
Sputnik. Foto no arhīva

The Washington Post nevar pierādīt Sputnik un RT veltītā raksta patiesīgumu

© Sputnik / Alexey Danichev
Krievijā
Saņemt īso saiti
27

Novembra beigās izdevums publicēja materiālu par neatkarīgo pētnieku grupām, kuri apgalvoja, ka izvērtējuši "Krievijas propagandu" ASV prezidenta vēlēšanu periodā.

RĪGA, 10. decembris — Sputnik. Amerikāņu izdevuma The Washington Post redakcija paziņojusi, ka nevar pierādīt savā materiālā publicētās informācijas patiesīgumu. Minētais raksts bija veltīts tam, ka aģentūra Sputnik un telekanāls RT esot publicējuši ziņas, kas satur nepatiesu informāciju, vēsta RIA Novosti.

Patiesīgumu negarantē

Novembra beigās izdevums publicēja materiālu par neatkarīgo pētnieku grupām, kuri apgalvoja, ka izvērtējuši "Krievijas propagandu" ASV prezidenta vēlēšanu periodā.

Piemēram, tika nosaukta grupa PropOrNot, taču joprojām nav zināmi šīs organizācijas dalībnieki, jo grupas locekļi nevēlas afišēt savus vārdus un kontaktinformāciju.

"The Washington Post nav norādījusi nekādas vietnes un negarantē grupas PropOrNot slēdzienu pamatotību attiecībā pret jebkādiem konkrētiem plašsaziņas līdzekļiem. Raksts neparedz nekādus apgalvojumus," — teikts redaktora piezīmē, kas veltīts oriģinālajam rakstam.

Tajā pašā materiālā The Washington Post norādīja, ka PropOrNot publicējusi atskaiti par vairāk nekā 200 interneta vietnēm, kas it kā esot saturējušas "Krievijas propagandas" elementus. Saskaņā ar grupas nenosaukto pārstāvju rīcībā esošo informāciju, daži no šiem materiāliem sākotnēji esot parādījušies informācijas aģentūras Sputnik un telekanāla RT materiālos.

Krievijas medijiem pieteikts karš

Jāatzīmē, ka dažas šajā sarakstā iekļautās vietnes ir protestējušas pret šādu lēmumu. Pēc protesta daži resursi tika dzēsti no 200 vietņu saraksta, kas izplatot nepatiesu informāciju.

Informācijas aģentūras Sputnik un telekanāla RT galvenā redaktore Margarita Simoņana intervijā CNN noliedza The Washington Post publicētās informācijas patiesīgumu.

"RT nekad nav bijis saistīts ar tamlīdzīgu darbību un, domājams, šī iemesla dēļ Washington Post nespēja sniegt nevienu pierādījumu ", — telekanālā skan Simoņanas vārdi. Pie tam viņa uzsvēra, ka amerikāņu izdevuma redakcija nav sazinājusies ar telekanāla pārstāvjiem, lai saņemtu oficiālus komentārus no RT.

Aģentūra Sputnik un telekanāls RT ir pastāvīgi pakļauti rietumvalstu mediju un politiķu uzbrukumiem. Krievijas informatīvie resursi tiek apsūdzēti par nepatiesas informācijas izplatīšanu un darbu Kremļa un Krievijas propagandas labā. Vienlaikus to pretinieki nevar sniegt nekādus konkrētus pierādījumus.

Novembra beigās Eiropas Parlaments apstiprināja rezolūciju par pretošanos Krievijas medijiem, faktiski norādot, ka Sputnik un RT nestie "draudi" līdzinoties terorisma draudiem no teroristiskās organizācijas "Islāma valsts" puses. Daļa EP deputātu, tostarp arī no Latvijas, norādīja, ka šī dokumenta pieņemšana ir kauns.

Pēc temata

Eiropas Parlaments pret Sputnik un RT: eksperts par patiesajiem "propagandas apkarošanas" mērķiem
Eksperts par EP ziņojumu: nevajag izkropļot realitāti