13:34 17 Aprīlis 2021
Tiešraide
  • USD1.1986
  • RUB90.8921
Latvijā
Saņemt īso saiti
107

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome noteikusi divus naudas sodus par kopējo summu 16 tūkstoši eiro, uzskatot, ka Pirmā Baltijas kanāla raidījumos tika mazināta koronavīrusa bīstamība.

RĪGA, 3. marts — Sputnik. Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) sodīja Pirmo Baltijas kanālu nepatiesas informācijas izplatīšanas par koronavīrusu dēļ, ziņo padomes preses relīze.

NEPLP uzskata, ka PBK pārkāpis Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma prasību, saskaņā ar kuru raidījumi nedrīkst ietvert ziņas, "kas apdraud sabiedrības veselību vai varētu radīt nopietnus un smagus tās apdraudējuma riskus". Saskaņā ar likumu, medijiem jānodrošina, lai fakti raidījumos tiktu atspoguļoti godīgi, objektīvi, ar pienācīgu precizitāti un neitralitāti, tāpat komentāri un viedokļi ir jāatdala no ziņām un jānosauc viedokļa vai komentāra autoru.

Pēv NEPLP domām, nepatiesi apgalvojumi par koronavīrusu, tostarp par zemo lipīgumu esot izplatīti 2020. gada 27. decembra raidījumā "Zdorovje" un 2020. gada 30. decembra raidījumā "Žitj Zdorovo". Izplatītās informācijas nepatiesīgumu apstiprinājusi arī LR Veselības ministrija un Slimību profilakses un kontroles centrs.

"Raidījumā paustie nepatiesie apgalvojumi var palielināt infekcijas izplatīšanās riskus ģimenes locekļu vidū un īpaši veicināt senioru un bērnu inficēšanos. Tāpat maldinošā informācija var mazināt cilvēku līdzdalību drošības pasākumos izglītības iestādēs, kā arī veicināt sabiedrības vēlmi neievērot valstī noteiktos ierobežojumus. Tas, savukārt, var radīt un pastiprināt nekontrolējamu koronavīrusa izplatību," teikts paziņojumā.

Medijus uzraugošā padome uzskata, ka PBK neveica nepieciešamos pasākumus, lai apturētu nepatiesas informācijas izplatīšanu. Abus pārkāpumus NEPLP novērtē kā nozīmīgus, jo tie skar sabiedrības veselības intereses, turklāt ārkārtējās situācijas apstākļos.

Tādēļ par pārkāpumiem 27. decembra raidījumā "Zdorovje" PBK tika piemērots likumā noteiktais maksimālais naudas sods - 10 000 eiro. Savukārt par 30. decembra raidījumā "Žitj Zdorovo" pieļauto pārkāpumu – 6000 eiro liels naudas sods.

"Medijiem jāatceras, ka tie ir atbildīgi par to, lai programmās tiktu izplatīta pārbaudīta informācija un lai kopējais raidījuma konteksts vidusmēra skatītājam, kuram nav specifisku zināšanu attiecīgajā nozarē, nebūtu maldinošs. Bezatbildība var novest pie ļoti tālejošām un nopietnām sekām, un šajā gadījumā – radīt apdraudējumu sabiedrības veselībai," saka NEPLP loceklis Patriks Grīva.

Nesen PBK jau iekļuva masu mediju virsrakstos, kad operators Tet pārtrauca tā retranslāciju, aizbildinoties ar informācijas neesamību par kanāla retranslatora patiesajiem labuma guvējiem.

Pēc temata

Highly likely latviešu gaumē: EDSO informēta par Latvijas pretenzijām Krievijas medijiem
Latvijā vēlas ierobežot telekanālu "Rossija RTR" pēc Ukrainai veltīta šova
Lien pat privātajā dzīvē! Krievijas vēstniecība Latvijā sašutusi par valodas kvotām TV
KF ĀM: ar izdomātu ieganstu Lietuva aizliedz Krievijas telekanālu
Tagi:
televīzijas kanāli

Galvenie temati