16:39 09 Maijs 2021
Tiešraide
  • USD1.2059
  • RUB89.4671
  • RUB89.4671
Latvijā
Saņemt īso saiti
174

Kompānija Tet informēja, ka pārtrauc lielāko Krievijas telekanālu - PBK, "NTV Mir", "REN TV Baltija", "Kinokomedija" un "Kinomiks" retranslāciju.

RĪGA, 3. februāris — Sputnik. REN TV ar smaidu reaģēja uz Latvijas lielākā kabeļtelevīzijas operatora Tet lēmumu pārtraukt telekanāla translāciju – tas gatavojas "badoties" bez zudušajiem reklāmas ienākumiem un aicina skatītājus pieslēgties telekanāla ēteram internetā, vēsta RIA Novosti.

Iepriekš kompānija Tet informēja, ka pārtrauc lielāko Krievijas telekanālu – PBK (Krievijas Pirmā kanāla programmu retranslētājs Baltijas valstīs), "NTV Mir", "REN TV Baltija", "Kinokomedija" un "Kinomiks" retranslāciju.

"Nododam sveicienus partneriem Latvijā! Cietīsim bez reklāmas ienākumiem, ko nesa viena no lielākajām ekonomikām pasaulē. Droši vien sāksim badoties. Bet savus skatītājus aicinām skatīties mūs vietnē un jebkurā interneta platformā, kur pieejams mūsu telekanāls," sarunā ar RIA Novosti uz lūgumu komentēt situāciju atbildēja telekanāla preses dienests.

Retranslācija tika pārtraukta no 1. februāra. Iepriekš minēto kanālu vietā skatītājiem tikšot piedāvāti citi, paziņoja uzņēmums un piebilda, ka turpina meklēt kanālus, ko būtu iespējams iekļaut paketē.

Tet ir lielākais kabeļtelevīzijas operators Latvijā, 51% kompānijas akciju pieder valstij.

Baltijas valstu valdības regulāri liek šķēršļus Krievijas mediju darbā. Krievijas ĀM jau atzīmēja, ka Tallinas, Rīgas un Viļņas darbībās nepārprotami saskatāma koordinācija, bet mediju vajāšana Baltijas valstīs uzskatāmi demonstrē, ko patiesībā vērti šo valstu demagoģiskie izteikumi par uzticību demokrātijas un vārda brīvības principiem.

3. decembrī VDD organizēja kratīšanas, izņēma tehniku, aizturēja un nopratināja virkni krievvalodīgo žurnālistu, kuri sadarbojas ar portāliem Baltnews un Sputnik kā ārštata darbinieki.

Žurnālistiem izvirzītas apsūdzības saskaņā ar Latvijas Krimināllikuma 84. pantu – par Eiropas Savienības sankciju režīma pārkāpšanu. Pēc nopratināšanas žurnālistiem aizliegts pamest valsti. Viņiem var draudēt sods – no naudas soda līdz brīvības atņemšanai. Sputnik Latvija un Baltnews ir saistīti ar starptautisko ziņu aģentūru "Rossija segodņa", kuras ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs iekļauts ES sankciju saraksta. Individuālās sankcijas nevar tikt attiecinātas uz visiem, kas sadarbojas ar mediju holdingu.

Krievijas ĀM nosauca Latvijas varasiestāžu darbības par soda akciju un vārda brīvības pārkāpumu. KF ĀM uzsvēra, ka Latvijas varasiestāžu soda akcija neatstāj ne mazākās šaubas par safabricēto apsūdzību rusofobo kontekstu. Ministrijas oficiālā pārstāve Marija Zaharova vērsās pie Latvijas ĀM ar aicinājumu izbeigt melus un neaizbildināties ar patiesībai neatbilstošiem izteikumiem, saņemt drosmi un atbildēt par savu politiku.

23. decembrī Krievijas Valsts dome pieņēma paziņojumu, kurā aicināja Eiropas valstu parlamentāriešus nosodīt Latvijas Republikas starptautisko saistību rupjos pārkāpumus vārda brīvības aspektā un atbalstīt plašsaziņas līdzekļu brīvu darbību, iebilst pret vardarbīgām metodēm un cenzūru, kā politiskās ziņas un informatīvās konfrontācijas instrumentiem. Starptautiskās ziņu aģentūras "Rossija segodņa" un RT galvenā redaktore Margarita Simoņana pauda cerību, ka Krievija atbildēs uz krimināllietām pret krievvalodīgajiem žurnālistiem.

Pēc temata

Par krievu valodu Latvijā nāksies maksāt? KF vēstniecība sašutusi par valodas kvotām TV
"Bonjour": Krievijas kanālu vietā Latvijas iedzīvotājiem piedāvās franču kanālus
Rusofobija Latvijā nav ārstējama: KF vēstniecība sašutusi par Saeimas izlēcienu
Tagi:
televīzijas kanāli, Krievija, Latvija

Galvenie temati