00:45 01 Novembris 2020
Tiešraide
  • USD1.1698
  • RUB92.4606
Latvijā
Saņemt īso saiti
33

Latvijas vēstnieks Krievijas Federācijā Māris Riekstiņš komentēja RT telekanālu translācijas aizliegumu valstī.

RĪGA, 31. jūlijs — Sputnik. Latvijas regulatoram nebija citas izejas – NEPLP bija spiesta aizliegt RT telekanālu retranslāciju – tas saistīts ar starptautisko sankciju izpildi, informēja Latvijas vēstnieks Krievijā Māris Riekstiņš intervijā News.Ru. Pie tam viņš nevarēja paskaidroja, kāpēc aizliegums noteikts tikai tagad un kā Dmitrijs Kiseļovs, kura dēļ NEPLP aizliegusi translāciju, saistīts ar RT.

"Mēs sniedzām mūsu kolēģiem Krievijas ĀM informāciju par šo lēmumu un iemesliem, kuru dēļ tas pieņemts. Tā pamatā ir vienīgi nepieciešamība izpildīt Eiropas Savienības sankcijas pret konkrētu cilvēku, kam ir zināma ietekme uz televīzijas kanālu. Mēs publiski izskaidrojām savu pozīciju Rīgā. Man jāuzsver, ka Latvijas nacionālā likumdošana starptautisko sankciju izpildes aspektā ir ļoti stingra. Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei pat nebija citas izejas," teica Riekstiņš.

Taujāts, kāpēc RT telekanālu retranslācija aizliegta Latvijā tikai tagad, lai arī Dmitrijs Kiseļovs, kurš it kā kļuvis par iemeslu aizliegumam, ES sankciju sarakstā iekļauts jau sen, Riekstiņš atbildēja: "Viens no iemesliem ir izmaiņas mūsu nacionālajā likumdošanā, kas attiecas uz stingrāku atbildību par starptautisko sankciju izpildi. Man grūti teikt no kontrolējošā regulatora puses, kas konkrēti novedis pie šī lēmuma. Tomēr RT saikne ar Kiseļovu ir redzama ļoti skaidri." Kā tieši šī saikne "redzama", vēstnieks nepaskaidroja.

30. jūnijā Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome aizliedza telekanālu RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV retranslāciju Latvijā sakarā ar to, ka telekanālus vada mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs, pret kuru ir spēkā Eiropas Savienības sankcijas.

Vēlāk Lietuvas radio un televīzijas komisija tāpat aizliedza piecu RT telekanālu translāciju valstī. Komisijas priekšsēdētājs informēja, ka aizliegums attiecināts uz RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, tas stājās spēkā 9. jūlijā. Igaunijas ārlietu ministrs Urmass Reinsalu paziņoja, ka atbalsta Latvijas soli attiecībā pret RT un valdība izvērtē iespējas pēc Latvijas piemēra aizliegt RT translāciju valstī.

Baltijas valstis lēmumu pamatoja ar to, ka tie piederot ziņu aģentūras "Rossija segodņa" ģenerāldirektoram Dmitrijam Kiseļovam, pret ko vērstas Eiropas Savienības sankcijas. Kā zināms, starptautiskā ziņu aģentūra "Rossija segodņa" un RT ir divas atsevišķas juridiskas personas, šī informācija ir publiski pieejama.

Krievijas Ārlietu ministrija uzsvēra, ka RT telekanālu translācijas aizliegums Latvijā un Lietuvā ir tiešs saistību pārkāpums, ko Baltijas valstis uzņēmušās brīvprātīgi. Resors norādīja, ka Baltijas valstu iestāžu uzbrukums Krievijas medijiem ir koordinēts.

Pēc temata

Krievijas FP apsūdzēja Lielbritāniju viltus informācijas izmantošanā situācijā ar RT
Starptautiskā Raidorganizāciju asociācija noraizējusies par RT aizliegumu Baltijā
KF Valsts dome iesniedza ĀM datus, lai atbildētu uz RT apspiešanu Baltijā
KF senators: situācijā ar RT aizliegumu Baltijā vajadzīgi politiski atbildes pasākumi
"Reportieri bez robežām" nosodīja Latviju un Lietuvu par situāciju ar RT
Tagi:
Māris Riekstiņš, Latvija, RT

Galvenie temati