17:37 17 Augusts 2019
Tiešraide
  • USD1.1076
  • RUB73.3855
Televīzijas kanāla translācija. Ilustratīva fotogrāfija

Lietuvā uz mēnesi ierobežoja Krievijas "TV Centr" translēšanu

© Flickr/ David
Baltijā
Saņemt īso saiti
28

Lietuvas Televīzijas un radio komisija konstatēja telekanāla "TV Centr" raidījumā likuma panta pārkāpumu, tāpēc kanāla translācija tiks pārtraukta uz vienu mēnesi

RĪGA, 6.aprīlis — Sputnik. Trešdien Lietuvas Televīzijas un radio komisija nolēma ierobežot uz vienu mēnesi republikā krievu televīzijas kanāla "TV Centr" signāla "brīvo uztveršanu", ziņo Sputnik Lietuva ar atsauci uz Lietuvas Televīzijas un radio komisiju.

"Komisija konstatēja, ka 27.janvāra "TV Centr" programmā "Notikumu centrā ar Annu Prohorovu" translētā informācija pārkāpj Lietuvas likuma "Par sabiedrības informēšanu" 19.pantu, kurš aizliedz izplatīt dezinformāciju un kurināt naidu. Translācija Lietuvas Republikā apturēta uz vienu mēnesi, " teikts ziņojumā.

Lietuvas Televīzijas un radio komisija (LRTK) pieņēma lēmumu vērsties pie Krievijā reģistrētās "TV Centr" kompānijas vadības ar lūgumu sniegt paskaidrojumus sakarā ar "pārkāpumiem" vienā no telekanāla raidījumiem, ziņo komisijas preses dienests.

Par pamatu kļuva 27.janvārī translētais raidījums "Notikumu centrā ar Annu Prohorovu", kur tika rādīts sižets, kas it kā pārkāpj Lietuvas Republikas likuma "Par sabiedrības informēšanu" 19.pantu.

Raidījumā tika parādīta 1991.gada 13.janvāra notikumu reportāža Lietuvā. Tas, pēc preses dienesta domām, bija "vienpusīgs, neobjektīvs un Lietuvas valsts cīnītājus par tās un viņu ģimeņu brīvību apmelojošs". Tāpat reportāža it kā "manipulēja ar datiem" un apgalvoja, ka Lietuvas izstāšanās no Padomju Savienības bija nelikumīga un norisinājās ar starptautisko normu pārkāpumiem, kā arī minēja par reāliem krievvalodīgo iedzīvotāju iznīcināšanas draudiem.

Sižetā tika apgalvots, ka visi mūsdienu Lietuvas valsts pamati ir būvēti uz to dienu meliem. Balstoties uz šiem apgalvojumiem, Lietuvas izstāšanās no Padomju Savienības un 1991.gada 13.janvāra notikumi tiek pasniegti negatīvā veidā, atzīmē preses dienests.

Iepriekš LRTK vairakkārt ziņoja par it kā pārkāpumiem 1991.gada notikumu veltītajos sižetos.

2014.gada martā LRTK paziņoja, ka kanāla "NTV mir Lithuania" raidījumā "Notiesātie. Lamatas "Alfa" grupai" izskanēja it kā viltus informācija par 1991.gada 13.janvāra notikumiem un nolēma uz trīs mēnešiem aizliegt telekanāla raidījumu retranslāciju.

Pēc Eirokomisijas signāla par to, ka Lietuva pārkāpj ES tiesības, LRTK atcēla visus translācijas ierobežojumus. 2016.gada novembrī komisija pieņēma lēmumu uz trīs mēnešiem apturēt krievu kanāla "RTR Planeta" retranslāciju. Aizlieguma termiņš beidzās 21.februārī.

Republikas varas iestādes paziņoja, ka sankcijas pret telekanālu tika piemērotas pēc trīs pārkāpumiem, kuri tika fiksēti 2016.gadā ēterā retranslētajos televīzijas raidījumos.

Pēc temata

Augs Krievijas telekanālu cenas Lietuvā
Lietuvā gatavi tiesāties par tiesībām skatīties Krievijas kanālus
Lietuva atteikusies no kanālu NTV un RTR ierobežojumiem

Galvenie temati