04:58 22 Jūlijs 2019
Tiešraide
  • USD1.1226
  • RUB70.7370
Sputnik

Times publicējusi Sputnik žurnālistu sarakstu pēc "Myrotvorets" parauga

© Sputnik /
Pasaulē
Saņemt īso saiti
21

Tradīcijai publicēt žurnālistu sarakstus, kuri "apdraudot valsti" pamatus likusi skandalozā Ukrainas vietne "Myrotvorets", kas publicē Ukrainas, Krievijas un Rietumu mediju darbinieku personas datus, ieskaitot adreses.

RĪGA, 24. decembris - Sputnik. Britu avīze Times publicējusi ziņu aģentūras Sputnik Edinburgas biroja žurnālistu sarakstu, kā arī Skotijas parlamenta locekļa, Liberāldemokrātiskās partijas locekļa Aleksa Koula-Hamiltona aicinājumu konfiscēt aģentūras un telekanāla RT aktīvus Lielbritānijā, ziņo RIA Novosti.

Deputāts, kurš partijā risina veselības aprūpes jautājumus, apsūdz Sputnik Edinburgas nodaļu par "informācijas karu" pret Apvienoto Karalisti.

"Citas valstis pieturas pie stingrāka viedokļa Krievijas pilsoņu aktīvu jautājumā nekā mēs Lielbritānijā. Lielbritānijas valdībai vēlreiz jāizvērtē, ko iespējams izdarīt," – paziņoja Kouls-Hamiltons.

Rakstu papildina astoņu Sputnik darbinieku fotogrāfijas līdz ar viņu amata aprakstiem.

Personas datu publikācija

Tradīcijai publicēt žurnālistu sarakstus, kuri "apdraudot valsti" pamatus likusi skandalozā Ukrainas vietne "Myrotvorets", kas publicē Ukrainas, Krievijas un Rietumu mediju darbinieku personas datus, ieskaitot adreses.

"Myrotvorets" darbības tiek nosodītas gan Maskavā, gan arī ārvalstīs.

Decembra sākumā saskaņā ar EDSO ārlietu ministru padomes sēdes rezultātiem tika pieņemts dokuments jautājumā par žurnālistu drošību. Krievijas ĀM oficiālā pārstāve Marija Zaharova norādīja, ka šis lēmums "atspoguļo bažas par patvaļīgo vai nelikumīgo iejaukšanos žurnālistu privātajā dzīvē, kā rezultātā var būt apdraudēta viņu drošība". Kā piemēru viņa minēja vietni "Myrotvorets", kurā publicēti vairāku EDSO valstu žurnālistu personas dati.

Krievijai naidīgie Londonas projekti

Times apgalvo, ka Lielbritānijā aug augumā aizdomas par to, ka "Kremlis sponsorējis kiberuzbrukumu" Valsts pārvaldes institūtam (Institute for Statecraft, IFS), kas radīts informatīvai pretdarbībai Krievijai. Institūtu finansē Lielbritānijas Ārlietu ministrija, kopš 2017. gada tā darbībai piešķirti granti vairāk nekā 2,2 miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

Ukrainas Drošības dienests
© Sputnik / Стрингер

Pagājušajā nedēļā tīmeklī tika publicēts IFS pārskats: viens no institūta darbiniekiem sagatavojis astoņas sūdzības britu mediju regulatoram Ofcom par telekanālu RT. Viens no IFS projektiem ir Integrity Initiative: novembrī hakeri Anonymous publicēja tā dokumentus, kuri liecina, ka Londona to izmantojusi, lai iejauktos Eiropas valstu iekšējās lietās un informācijas karam pret Maskavu.

Viens no spilgtākajiem piemēriem ir operācija Moncloa: Lelbritānija nolēma nepieļaut Pedro Banjosa iecelšanu Spānijas Iekšējās drošības pārvaldes direktora postenī. Hakeru iegūtie dokumenti liecina, ka organizācijas klasters Spānijā organizējis kampaņu vietējos medijos ar mērķi parādīt Banjosu kā Krievijas piekritēju.

Pēc temata

Briti atvainojas par savas valdības darbībām
KF vēstniecība nosaukusi publikācijas par "krievu hakeriem" par informācijas uzbrukumu
Lietuvā slēdza portālu ar nelojālo pilsoņu sarakstu
ANO aicināja Kijevu veikt efektīvu portāla "Myrotvorets" darba izmeklēšanu

Galvenie temati