08:38 20 Septembris 2017
Rīga+ 9°C
Tiešraide
Krievijas prezidents Vladimirs Putins

Vācu izdevums Focus paskaidroja savu frāzi par "suni Putinu"

© Sputnik / Сергей Гунеев
Pasaulē
Saņemt īso saiti
43

Tā ir netulkojama vārdu spēle, teica redakcijā.

RĪGA, 15. septembris — Sputnik. Vācu iknedēļas izdevums Focus nav vēlējies aizvainot savā rakstā Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu, paziņoja redakcijā, skaidrojot publicēto frāzi par "suni Putinu" kā vārdu spēli, vēsta RIA Novosti.

Žurnāla nesenajā numurā parādījās raksts par Angelu Merkeli, kurā stāstīts par viņas attieksmi pret Krievijas līderi: "Protams, viņa baidās no Putina suņa, taču viņa noteikti nebaidās no suņa Putina" (Sie hat zwar Angst vor Putins Hund, aber keine Angst vom Hund Putin).

Kā paziņoja izdevuma preses sekretāre Alisa Vāgnere, vārdam "Hund" ("suns") vācu valodā ir tāda pati nozīme kā "harter Hund" (ko var iztulkot kā "cietais rieksts").

"Diemžēl šīs mūsu rindas ironiju, acīmredzami, nevar adekvāti izteikt krievu valodā," — atzīmēja Vāgnere.

Pārkāpuši visas robežas

Krievijas vēstniecība Vācijā pieprasīja atvainošanos sakarā ar Focus publikāciju.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins. Foto no arhīva
© Sputnik / Владимир Астапкович

"Dažām lietām nav nekā kopīga ar vārda vai preses brīvību, ar tām nekādā gadījumā nedrīkst samierināties," — pavēstīja Facebook Krievijas vēstniecības preses sekretārs Vācijā Deniss Mikerins.

Viņš pauda cerību, ka aizvainojošo paziņojumu par Krievijas līderi atļāvies cilvēks, kam kļūdaini atļauta materiālu publicēšana. Diplomāts nosauca apvainojumu par žurnālista "lingvistisko vingrinājumu".

"Atliek vien cerēt, ka žurnāla galvenais redaktors Roberts Šnaiders, kuram noteikti ir pietiekama dzīves pieredze un kvalifikācija, skaidri saprot, kur atrodas žurnālistu ētikas "dubultās nepārtrauktās joslas", un atradīs iespēju (kā arī atradīs sevī drosmi, protams) atvainoties par tik acīmredzamu savas redakcijas kļūdu," — noslēgumā teica vēstniecības pārstāvis.

Krievijas diplomāti komentēja arī skandalozo publikāciju Krievijas vēstniecības Vācijā Twitter vietnē.

​"Focus žurnālistiem liekas, ka tas ir šokējoši. Vai tā ir? Nē. Bezgaumīgi un atklāti muļķīgi? Viennozīmīgi jā. Ko par to teiks @RegSprecher (VFR valdības prese lietu iestāde. — Red. piez.)?" teikts vēstniecības ziņojumā.

Tas ir nepieļaujami

Savukārt Krievijas prezidenta preses sekretārs Dmitrijs Peskovs nosauca Focus izteicienu par nepieļaujamu.

"Lieta tāda, ka jūsu pieminētais izdevums ir slavens ar savu galējo subjektivitāti daudzās lietās, kas attiecas uz mūsu valsti. Tās pamatā ir galēja rusofobija, tādēļ, teiksim tā, mēs neizrādām lielu interesi par šī izdevuma informatīvo darbību, neuzskatām to par mūsu uzmanības cienīgu informācijas avotu," — teica Peskovs.

"No otras puses, jebkurš apvainojams, protams, ir nepieļaujams. Tas drīzāk metīs ēnu uz šī paša izdevuma reputāciju," — piebilda Krievijas valsts vadītāja preses sekretārs.

Suns rej

Aprīlī amerikāņu telekanāla Fox News zvaigzne, vispopulārākais un reitingu augšgalā stāvošais, kā arī politiskais komentētājs Bils O'Reilijs zaudēja darbu pēc tā, kad februāra intervijas laikā ar Donaldu Trampu nosauca Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu par "slepkavu".

Ne pats žurnālists, ne telenakāls neatvainojās Putinam. O'Reilijs ir pazīstams kā tuvs esošā Baltā nama saimnieka draugs. Slavenais komentētājs vairāk kā 20 gadus vadīja savu raidījumu "O'Reilija faktors" un bija "telekanāla seja". Televīzijas raidījumu vadītājs nekad nav izcēlies ar īpašu savaldību izteicienos un tika uzskatīts par vienu no uzstājīgākajiem un agresīvākajiem politiskajiem žurnālistiem ASV.    

Pēc temata

Spiegel izmanto ISIS propagandu, lai atainotu situāciju Mosulā un Alepo
Amerikāņu portāli aicinājuši apgūt "cilvēku sabraukšanu"
Fox News atlaidis žurnālistu, kurš aizvainojis Putinu

Galvenie temati