14:12 22 Augusts 2017
Rīga+ 18°C
Tiešraide
Konstantīns Dolgovs

Dolgovs: Turcija pilda ES normatīvus?

© tvc
Pasaulē
Saņemt īso saiti
35

Turcijā darbu zaudējuši vairāk nekā 400 žurnālisti – avīzes Zaman un aģentūras Cihan līdzstrādnieki. Kuratoru aizbildniecībā pilnībā mainījies preses izdevumu noskaņojums.

RĪGA, 30. aprīlis — Sputnik. Krievijas Ārlietu ministrijas pilnvarotais cilvēktiesību, demokrātijas un tiesu varas jautājumos Konstantīns Dolgovs komentēja Turcijas opozīcionāro mediju žurnālistu masveida atlaišanu, stāsta aģentūra RIA Novosti.

Pieejamie dati liecina, ka darbu zaudējuši vairāk nekā 400 žurnālisti – avīzes Zaman un aģentūras Cihan līdzstrādnieki.

"Turcijas varas iestādes turpina mest aiz restēm un masveidā atlaiž no darba žurnālistus, kuru darbs viņus neapmierina. Turcija pilda normatīvus, lai iestātos Eiropas savienībā?" – politiķis rakstīja savā  mikroblogā Twitter.

Marta sākumā Stambulas tiesa iecēla speciālistus, kam tika uzticēta aģentūras Cihan vadība. Līdzīgi tika ieviesta ārējā pārvaldība avīzē Zaman, kuras tirāža agrāk bija lielākā Turcijā. Pēc tiesas lēmuma avīzes kritiskais tonis pilnībā mainījās. Turcijas Žurnālistu savienība nosodīja varas iestāžu spiedienu un kuratoru iecelšanas procedūru nosauca par jaunu cenzūras metodi.

Agrāk Turcijā jau tika slēgti privātie televīzijas kanāli Kanaltürk un Bugün TV, avīzes Bugün Gazetesi un Millet Gazetesi un radiostacija Kanaltürk Radyo, ko vadīja holdings Koza-Ipek. Savā oficiālajā paziņojumā holdinga kuratori paskaidroja, ka šie mediji slēgti, ņemot vērā to nerentabilitāti. Turcijas varas iestādes uzskata, ka avīze Zaman, aģentūra Cihan un pats holdings ir saistīti ar opozīciju – ASV dzīvojošo islāma sludinātāju Fethullahu Gulenu.

Galvenie temati