23:20 19 Janvāris 2017
Rīga+ 3°C
Tiešraide
Eiropas Parlamenta sesija Strasbūrā. Foto no arhīva.

Eksperts par EP ziņojumu: nevajag izkropļot realitāti

FREDERICK FLORIN / AFP
Pasaulē
Saņemt īso saiti
38

Eiropas Parlaments sesijā Strasbūrā apspriež ziņojumu, kurā norādīts, ka galveno informatīvo apdraudējumu Eiropas Savienībā nes aģentūra Sputnik, telekanāls RT, fonds "Russkij mir" un Krievijas Ārlietu ministrijas pakļautībā esošā federālā aģentūra "Rossotrudņičestvo".

RĪGA, 22. novembris — Sputnik. Pašlaik Strasbūrā Eiropas Parlamenta plenārsesijā tiek apspriests ziņojums par ES stratēģiskajām komunikācijām ar mērķi pretoties trešo pušu propagandai. Intervijā Sputnik Francija Žurnālistu un plašsaziņas līdzekļu observatorijas prezidents Klods Šolē apsprieda dažus ziņojuma aspektus.

Pēc Kloda Šolē domām, nepieciešams izanalizēt, kas šo ziņojumu ierosinājis, lai izprastu, kā Eiropas Parlamentā radusies tāda ideja.

Eiropas Parlamenta ēka Strasbūrā
© Sputnik / Владимир Федоренко

"Ziņojuma autore ir Anna Elžbete Fotiga, reformistu un konservatoru frakcijas pārstāve, ko lielākoties veido britu konservatori. Tātad tā ir liberālākā Eiropas parlamenta daļa," – atzīmēja Šolē.

Vienlaikus interesanti ir tas, ka viedokli, ko EP žargonā dēvē par mazākuma viedokli, paudusi kreiso frakcija, kurā iekļauta gan vācu "Kreisā" partija (Die Linke), gan arī franču "Kreisā fronte" (Front de Gauche), norādīja eksperts.

"Pie tam pretēju viedokli paudis Havjērs Kuzo, spāņu komunistiskās partijas "Apvienotie kreisie" (Izquierda Unida). Tātad rezolūcijas autori pieder pie labējiem konservatoriem. Savukārt tie, kas tai pretojas, pieder pie labējiem antiglobālistiem," – uzsvēra Šolē.

Saskatīt realitāti

Šolē atgādināja, ka Eiropas mediji, organizējot sabiedriskās domas aptaujas un gatavojot analītiskos materiālus, pastāvīgi kļūdās savās prognozēs, neskatoties uz to, ka ziņojumā propaganda piedēvēta Krievijas medijiem.

"Viņi kļūdījās par Brexit, kļūdījās par Trampu, kļūdījās par Fijonu. Kāpēc viņi kļūdās? Tāpēc, ka labprātīgi maldina paši sevi. Viņi nevēlas redzēt realitāti. Nevēlas redzēt tautu. Nevēlas redzēt demokrātiju. Jeb, precīzāk sakot, viņi vēlas redzēt demokrātiju, taču ar noteikumu, ka tā viņiem būs labvēlīga. Viņi atsakās saskatīt realitāti, ja tā viņiem nav labvēlīga," – atzīmēja eksperts.

Pēc viņa domām, patlaban šāda parādība nav vērojama ASV medijos.

Starptautiskās informācijas aģentūras Rossija segodņa un telekanāla RT galvenā redaktore Margarita Simoņana
© Sputnik / Михаил Воскресенский

"Zināmā mērā viņi publiski nožēlo grēkus. The New York Times tika publicēta ar sirdi plosošu redaktora sleju, kurā teikts: "Mēs esam kļūdījušies, mēs esam izgāzušies mūsu žurnālistiskajā darbā." Es vēl joprojām gaidu tādu pašu atvainošanos no franču mediju puses. Neesmu pārliecināts, ka to sagaidīšu," – pastāstīja Šolē.

Avīzē Libération ir rubrika "Cīņa ar propagandu" (Désintox), atgādināja eksperts.

"Patiesībā tā ir rubrika apstrādei. Viņu cīņa ar propagandu nozīmē ideoloģisku apstrādi. Le Monde ir gandrīz tāda pati rubrika. Principā, realitāte tiek apgriezta kājām gaisā, izkropļota un dažkārt – noklusēta," – savu viedokli pauda eksperts.

Šolē piebilda: "Uzskatu, ka šodien to, ko varam saukt par labējiem liberāļiem, kā arī kreisajiem liberāļiem, ir zaudējuši. Viņi vairs nezina, kur atrodas, vienkārši tāpēc, ka ir ievērojuši: tautas balss vairs nav viņu pusē."

Pēc temata

Krievijas ĀM asi kritizējusi Londonas argumentus situācijā ar RT kontiem
Sputnik galvenā redaktore par EP pretdarbību Krievijas medijiem
ASV uzskata, ka Krievija pārņem informācijas kontroli ar RT un Sputnik palīdzību

Galvenie temati